Nasu: Suitcase no Wataridori (Nasu: A Migratory Bird with Suitcase)

Avagy kerékpárverseny a Madhouse konyhájából, Ghibli-s ízekkel, mutatósan tálalva. Ez a szűk órás, nem túl jó címmel megáldott 2007-es anime 2008-ban elnyerte a 2002-től kiosztásra kerülő Tokyo Anime Award-ot OVA kategóriában. Ennek ellenére külföldön sincs körberajongva, Magyarországon meg szinte teljesen ismeretlen. Holott az épp aktuálisan futó szezonban is van egy kerékpárversenyes sorozat, a Yowamushi Pedal, ami akár felhívhatná a figyelmet a régebbi hasonlókra. Pedig a Nasu-nak (ami padlizsánt jelent) van egy előzményfilme is 2003-ból, ami pedig egy mangán alapul. Akkor nem jó? Vagy mi a baj vele?

Több dolog összetett hatásáról van szó: Először is a Suitcase no Wataridori-nak nincs az Animeaddicts.hu-n videója, ismertetője és nincs hozzá feltöltve oda magyar felirat. Ez önmagában elég hozzá, hogy a magyar animefanok legnagyobb hányadát kicsit se érdekelje (kicsit pontosítva: a “régebbiek” sem foglalkoztak vele, nincs róla szó a MANGAzin-on vagy U-n sem). Aztán a témája ugyan sport és van benne poén, izgalom, küzdés is, de nem shounen és nem ecchi. Meg aztán rövid is – és sokan gondolják úgy, hogy minél hosszabb, annál jobb… A látvány maximálisan megfelel annak, amit a 2000-es évek alkotásaitól elvárunk. Csatolok néhány képet (bár ebből igazából nem látszik, hogy mennyire nézeti magát, mert mozgásban, akcióban mutatja meg az előnyeit leginkább):

Szóval nézni jó és hallgatni is, mert a háttérzenék jól aládolgoznak, bevonnak. Kellemes szórakoztatást nyújt az anime, simán el tudnék neki képzelni egy jó körüli értékelést, tőlem végül mégis csak az átlagos jelzőt kapta meg – kissé talán túl szőrösszívűen. De nekem itt kevés volt a tartalom, amit egy seinen jellegű műtől jogosan várok el szerintem. Ennél sokkal erősebb volt a 2003-as film mondanivalója és annak markánsabb volt a – spanyolosra vett – hangulata (ha mondandó kifejtésében bukdácsoltak is, a látvány meg inkább a 80-as évekre hajazott, ha szép is volt). A mangát már nem is említem, mert az a legtöbbeknek túl alternatív, túl komoly, túl “felnőttes” lenne (pedig ez a mangaka más műveihez képest még egész visszafogott, jól követhető).

Konklúzió? Egynek jó, látványos és szórakoztató. Ajánlott? Naná, ha csak kevés időnk van tökéletes, csak nem szabad túl sokat várni tőle.

Reklámok

4 thoughts on “Nasu: Suitcase no Wataridori (Nasu: A Migratory Bird with Suitcase)

  1. A sportanimék annyira sose vonzottak, így bevallom hallani tényleg nem hallottam róla, de ha hallottam volna, akkor se néztem volna még meg. Bár tervben van egy tematikus sport-anime maraton a klasszikusoktól indulva, vagyis ha 5 éves tervekben gondolkozok, akkor olyan 2030 környékére el is kezdem. Mindenesetre azt elérted, hogy a távoli jövőben őt is számításba vegyem.

    Kedvelés

  2. Mint próbáltam mondani: nem egy tipikus sportanime. Bár az is igaz, hogy a sportanimék közt is sokféle van, nem csak a többséget adó shounen-fight jellegűekből áll a műfaj. Mellesleg én se nagyon sokat néztem még közülük. Amúgy meg: már a szociknál sem működtek jól az 5 éves tervek, csinálj rövidebbeket!:) Én egyévesekkel dolgozom, most készül sorban a második.:)

    Kedvelés

    • Igazság szerint pont ezért írtam az 5 éves tervet, mert ott legalább tudom mire fogni a dolgot. Az esetemben ugyanis az 1 napos tervek se működnek. Az egyik egyéves terv pl. az Azumangánál bukott meg, mert képtelen voltam annyi idő alatt megnézni. De volt ilyen a Ranma és a DB Z esetén is. Sose sikerült tartani. A jelenlegi terv eddig nem bukott meg, de lassan halad. (Ki akarom takarítani a ‘Plan to watch’ listáimat.)

      Kedvelés

      • Az 1 nap nálam is túl kis egység. Én olyan min. 2 hetes, rugalmas “munkatervekkel” dolgozom.:) A ‘Plan to watch’ kitakarítása nálam esélytelen, az mindig csak gyarapszik.:) Igazából pont jövőre (vagy az után) szeretném rendesen feltölteni/ felhízlalni MAL-ról. Nálam az ‘On-hold’ és a ‘Dropped’ lesz picit szem előtt hamarosan.

        (Amúgy bocsi a késleltetett hsz-kikerülésért! Spam-nek jelölte a rendszer, így beragadt, várakozott. Azt meg eddig sose néztem, mert az első hsz után levettem az előzetes moderációt. Most így külön kellett jóváhagynom. Ezután majd erre is figyelnem kell. Asszem Junchi-nál egyszer én is jártam ugyanígy hozzászólóként, most meg tessék – átkerültem a másik oldalra… Bocsi mégegyszer!)

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

