V for Vendetta, avagy a modern felszínesség átütő ereje /Kihelyezett vélemény

Guy Fawkes maszkRicz blogolása nyomán kaptam kedvet hozzá, így elolvastam az 1980-as években futó brit képregényt angolul, majd megnéztem a 2005-ös filmet magyar szinkronnal. Nem hibátlan egyik sem, de nem csak a képregények vagy a filmek kedvelőinek kihagyhatatlanok. A ma embereinek, a közélet és a politika iránt érdeklődőknek általában is ajánlottak. Természetesen jó sokan írtak már róla sokfélét, én a magam részéről a többit Ricz-hez pötyögtem:

Ami a V, mint vérbosszú mögött van

(Bár engem inkább az mozgatott meg, ami “előtte” van. Meg most lett az, hogy már érdekel a szintén Alan Moore alkotta Watchmen is, amit szintén sokat hallottam már sokfelé emlegetni.)

3 thoughts on “V for Vendetta, avagy a modern felszínesség átütő ereje /Kihelyezett vélemény

  1. Van jó pár nyugati képregény, amit igazán érdemes olvasni, bár már jó ideje nem nagyon foglalkoztam velük. Ami élénken él bennem az a beérés miatt abbahagyott Transmetropolitan. (értsd: nem épp a könnyed nyelvezetű darabok közé tartozott nekem, így fordítást olvastam anno. Lehet megint rá kellene nézni.) Na az valami félelmetesen beteg lelkületű darab. De még hagyományos szuperhősösből is talál olyat az ember, ami nem mondható mainstreamnek. Szovjet Superman, vagy egy teljesen átlag srác naplója, aki az egyik nap valahogy megszerzi superman erejét a “mi” világunkban. De ha megölsz, se tudnám megmondani fejből ezeknek a címét.

    Kedvelés

    • Dehogy öllek meg! Sőt nagy köszi a Transmetropolitan említéséért! Ahogy rákerestem egyértelmű, hogy érdekel. Igaz, hogy a nehéz nyelvezetért nem rajongok, mert szinte mindent angolul olvasok. Nyugati képregényt tán nem is olvastam még rajongói fordításban. Hivatalos magyarral meg tán csak az Asszonybeszédet a Persepolis alkotójától. Amúgy engem pl a nyugatiaknál sokszor zavart eddig a (sokszor nem túl eltalált) színezés. És nem csak azért, mert megszoktam a mangák fekete-fehérjét.

      Kedvelés

      • Hát, a káromkodások rendkívül változatosak benne, inkább azok tették régen nekem nehézzé. Azon kívül, hogy nem tudtam angolul. Vannak jó képregényeik mindenképp, most megint kedvet kaptam a Transmetropolitanhoz, a Watchmenhez, Authorityhez, Fableshöz, Hellblazerhöz. Kíváncsi vagyok mennyire látom másképp őket ennyi év távlatából. Amúgy közben eszembe jutott az egyik Superman képregény is. Az angol nevet nem tudom megmondani, komolyabban keresni meg nincs kedvem, de mutatok egy linket: http://halozsak.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2301

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

