Az AnimeAddicts legújabb elsötétülései és a blogom

Nem, most nem fikázás, meg sárdobálás és hasonlók kerülnek terítékre. Egyszerűen az az összefüggés a címben szereplő két dolog között, hogy előbbi adta meg a végső lökést az utóbbi változtatásához. Lényegében egy nem túl érdekes – de nagyon lényeges – tájékoztató és magyarázat következik arról, hogy mi várható a blogon jövőre és miért:

Eredetileg az volt az elképzelésem, hogy heti 1 vagy 2 bejegyzést igyekszem kitenni a blogomra. Ehhez képest az utóbbi időben vissza kell fognom magam, hogy napi 1-nél ne posztoljak többet – de lesz ez még így se, hiszen eddig szabin voltam, meg hajt az újdonság ereje. (Tényleg csak zárójelben: féltem, hogy erre az új felületre majd nem tudok írni, féltem, hogy túl fárasztó lesz vagy túl sok időmet rabolja el, féltem, hogy túl kötelességszerűvé válik, féltem, hogy majd senki sem olvas, féltem, hogy majd túl sokan rám találnak ismeretlenek, féltem, hogy olyanok olvasnak, akik beszólnak, féltem szembenézni vele, hogy valószínűleg már a fórumozáskor sem igazából érdekeltem azokat, akikről ott még úgy tűnt, hogy de és még sorolhatnám – jó félős vagyok, mi?) Szóval két napon keresztül folyamatosan nem volt AA nemrég, majd azután hosszabb-rövidebb időkre még el-eltünedezett. Hol volt, hol nem – mint a mesében. Ami mondjuk a MAL leállásaihoz képest még mindig semmiség. Mindenhol adódhatnak gondok. Nem is a felirat- vagy ismertető adatbázis vagy az online elérhető cuccok hiányoztak legjobban, hanem a saját “szellemi termékeim”. Az “emléktáram” – amiért ezt a blogot is létrehoztam. Most, hogy a Google nem kutakodhat az AA oldalán, már a tárolt verzió használata sem jöhet szóba. Lényeg a lényeg: úgy döntöttem, hogy a firkálmányaim jó részét áthozom onnan és pár másik helyről ide is. Így végül igazán azzá a “tematikus-személyes raktár-bloggá” alakítom ezt a kis vackot, mint ami az eredeti elképzelésem is volt. Kiskakasként összekapirgálom magamnak a saját kis szemétdombomat, ahol büszkén tudhatom magaménak a “félkrajcárjaimat”. 2012-ben egyszer már nekiugrottam ennek egyébként, de a MAL és AniDB nem igazán volt rá megfelelő. Meglátjuk, hogy most meddig jutok.

A gyakorlatban ez azt fogja jelenteni, hogy rengeteg új bejegyzés fog a blogra kikerülni előzetes tippem szerint kb. 3 hónapon keresztül, melyeket az AA-n irományaimat követők (vagyis a blog jelenlegi olvasóinak 99%-a vagy ha úgy jobban tetszik: Péteren kívül mindenki) már nagyon nagy többségben valószínűen láttak. Alkotói- “tulajdonosi” szempontból már előre örülök, hogy milyen jó kis nosztalgiázásra lesz módom így, milyen jókat kuncoghatok majd a kezdeti hibáimat, hülyeségeimet visszanézve.xD Viszont belegondolva el tudom képzelni, hogy ez a blog látogatóinak, olvasóinak kevésbé lesz mókás. Sőt akár bosszantó is lehet az áttekinthetetlen, követhetetlen poszt-áradat. Ezért az a tervem, hogy hétközben a régi, archív anyagaimat fogom kitenni, így aki az újra kíváncsi az hétvégén nézzen be. Ignorálja a hétfőtől péntekig keletkezett – terveim szerint – kb. félszáz újat és a szombaton vagy vasárnap kikerülőkre koncentráljon. Jó lesz ez így? Jó lesz, ígérem.:) Csak türelem és kitartás! Egyben itt jelzem azon kedves látogatóimnak ill. cimboráimnak, akik követőként feliratkoztak  az oldalra, hogy ha 2014 elején zavarnák őket a fentiek, akkor bocs és nyugodtan iratkozzanak le. De azért néhány hónap múlva várom őket vissza.:)

Utóirat: Tudom, hogy nem tökéletes, nem a legszebb a blog kinézete, tudom, hogy a szövegekben a linkelést sem egyértelműen, egységesen emeltem ki, alkalmaztam eddig és hogy a bejegyzéseim kategóriái és címkéi sem feltétlenül a legjobban lettek megválasztva, nem elég profiltiszták, túl sok az átfedés. Nem akarok mentegetőzni azzal, hogy először csinálok ilyet, meg azzal sem hogy eddig másoknál sem figyeltem, hogy hogyan csinálják. Viszont, ha olvasói szempontból nagyon-nagyon gáz a blog jelenlegi kinézete, sablonja (Widely) vagy a kategóriák, címkék rendszere vagy bármi más, akkor lécci most szóljatok, mert miután ebbe a rendszerbe beömlesztek többszáz bejegyzést, akkor visszafelé már nem nem nagyon lesz lehetőségem (és kedvem) változtatni!

Reklámok

2 thoughts on “Az AnimeAddicts legújabb elsötétülései és a blogom

  1. Nos elmúlt március, eltelt három hónap és az eredeti reményeimmel ellentétben nem végeztem a raktár feltöltésével, az archiválással. Alábecsültem azt, hogy ez mennyi munkát és időt fog jelenteni és túlbecsültem azt, hogy mennyire vagyok teherbíró és kitartó. Ezek persze nem lepnek meg – arra tippelek, hogy legtöbben így vagyunk vele: Amíg nem próbálunk ki egy munkafolyamatot egy tevékenységet addig kívülről nézve, nem ismerve valószínűleg könnyebbnek képzeljük el… Pontosan nem tudom, hogy hol tarthatok, de valahol félúton kb. Ezek szerint 2014 első felét még erre fogom elszúrni, de a második félévre már tényleg nem szeretnék ezzel tökölődni. Mindenesetre tovább tart, mint amikor a MAL-listát töltöttem fel, pedig arra is nagyon sokalltam 2012-ben az egy hetet!

    Mindenesetre most, hogy egyre több bejegyzés van a blogon, ráeszméltem hogy az archív anyagoktól jó lenne elkülöníteni az újakat, amik már ide a blogra készültek. Ezért létrehoztam egy új kategóriát: BLOG-ORIGINAL (PLUS) lett a neve. Ez alá gyűjtöttem össze a csak ide készült anyagokat, DE nem mindet, csak a hosszabbakat, alaposabbakat vagy tartalmilag általam fontosnak vélteket. Így nem kerültek bele (és továbbra sem fognak) a távirati stílusban írt rövid szösszeneteim, a reblogolások, újra megosztások.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

