Blog ajánló: The ANIMATORIUM, a sokszínűség és a felfedezés gyönyöre

AnimatoriumAz anime ajánlók mellett térjünk vissza kicsit a Blognézőben rovathoz is. A ‘The ANIMATORIUM’ blogra a Chirin no Suzu (Ringing Bell) anime megnézése után találtam rá. Sajnos alaposabban még nem fedeztem fel az oldalt, a Chirin-es íráson kívül csak egy másikat olvastam el (a Mononoke Hime – Avatar – Ferngully – Pocahontas környezetvédelmi szempontból történő összevetését). Mégis felveszem a magam és mások számára ajánlottak közé és nem azért, mert egy olyan angol nyelvű blogról van szó, melynek írója ismeri a Vukot – bár ez sem elhanyagolható!

Ahogy látom, a blog még csak szűk egy éves, nem tudhatjuk meddig lesz még – remélhetően sokáig. Mivel mutatós. Mivel tartalmas, érdekes írásokat közöl. Mivel teljesen visszaadja az én széles érdeklődési körömet: minden korból és mindenféle náció által készített animációs filmekkel foglalkozik.

Ahogy már mondtam máshol is:  annak idején én is erről találtam rá a japán animációs filmekre, az animékre. A mindenféle rajzfilmeken keresztül, ahova a meséken át jutottam.  Ahová a szülővé válásom vezetett el – újra. Ennek a blognak a lapozgatása során sok régi ismerős mellett, sok ismeretlennel is találkoztam. Ismét elkapott a sokszínűség és a felfedezés gyönyöre és izgalma. Mostanában az animéken túl kevés egyéb animációs alkotást néztem, így élvezettel merültem alá ebbe a nagyobb merítésű válogatásba. Amit persze másoknak is jó szívvel ajánlok. A magam részéről biztos elolvasok innen még pár írást és előveszek jópár néznivalót Kelet-Ázsián kívülről is. Pl. az Anilogue fesztivál programjából is lenne pótolni való – többek között. És akkor azt még nem is említettem, hogy ennek az oldalnak is van a blogrolljában, az ajánlott oldalai között olyan, ami szintén érdekes: pl. a Cartoon Research.

2 thoughts on “Blog ajánló: The ANIMATORIUM, a sokszínűség és a felfedezés gyönyöre

  1. Köszönöm a dugót a blogomban! Hungerian nem az első laungage (I használt Google fordítás, így a nyelv valószínűleg hang törött), de én mindig örülök, hogy találkoztunk egy másik blogger hasonló érdeklődésű. Észrevettem, hogy tetszik Cartoon Research úgyhogy sugest nézd meg Cartoon Brew (http://www.cartoonbrew.com), ha még nem minden készen áll.

    Kedvelés

    • Yeah, Google translated texts are pretty funny. 😀 Unfortunately I don’t speak (or write) English good enough – but little better than Google translates… And I understand English quite well. So you could use English. Although trying to use my native language was a nice gesture. 🙂

      Anyway: you don’t have to thank me. Your blog is so interesting that I had to recommend it to others. So thank you again for your blog! I hope you will write it for a long, long time! I have to admit that I have read only two articles from you, but I want read more, I will read more!

      And thanks for mentioning Cartoon Brew – I’ve seen it between your suggested list, but somehow ignored it. I will lurk there a bit for sure! 🙂

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

