TO-Y

Egyesek számára úgy tűnhet, hogy nagyon alacsony a 10/6, amit a TO-Y kapott tőlem és ehhez képest furcsa, hogy azt mondom: megérte. Egy órán belül le is tudható.

Érdekes egy darab, de vannak vele gondok bőven. Először is (mint azt már megszokhattuk) – egy hosszabb mangához egy rövid ízelítő. Csak erre hatványozottan igaz, hogy se füle- se farka. Szuper hangulattöredékekből áll, de ezek nem igazán állnak össze. Az az igazság, hogy a készítők csak a végén próbálták összefogni őket. Ami a legérdekesebb, hogy nekem old school shonen-ai fílingje volt. Nem kell megijedni/belelkesülni – nem az. Bár szerintem a 80-as években eleve benne van ez a kicsit “buzis”, feminim hangulat (bocs) – és ezt nem lekicsinylően gondolom. A lényeg, hogy az egyik szereplővel kapcsolatban, aki egy fiatal lány én folyamatosan azt éreztem, hogy fiúnak lebegtetik vagy legalábbis nem egyértelmű a neme (ez máshol is előjött az animében). Lehet, hogy az angol felirat volt a rossz, de amikor a férfi(nek látszó) főszereplő ágyában éjszaka a nő(nek látszó) elkezdett bokától felmászni a takaró alatt és a takaró alól előkerült egy harmadik személy a pasi lábai közül ez a bizonyos nagyon fiús kinézetű kislány, akkor nekem gyanús lett a dolog. Oké lehet, hogy ilyen vagánykodós ugratás volt (mint pl. a Leon, a profiban), amikor ez a bizonyos “kislány” azt mondta, hogy a szeretője a pasinak. Lehet, hogy már átmentem fujoshi-be *Meghökken* de nekem volt egy kis shotacon fílingje az egésznek. Persze nem az!!! De azért… Meg a férfiak kapcsolatába, barátságába is belelátható ez-az, ami nyilván szintén nincs ott.

Szóval régi darab, ami meglátszik a grafikán, de nagyon szép pillanatai vannak (pl. a ‘száradó ruhák a szélben’), meg vannak nagyon aranyosak is, mint a ‘macskaharc árnyjáték’. Változatos grafikai stílusban dolgoznak, ami nagyon izgalmas. Erős vizuális, érzelmi hatást érnek el. Vannak gyönyörű tükröződések, árnyékok fények. Rengeteg zenét kapunk a 80-as évekből, egyféle zenei forradalmat Tokióból, amikor a visual-kei gyökerei szembekerültek, az addigi poppal. Olyan kis punkos hangulatú cucc. Én mindenesetre külön jobban élveztem utólag a zenéket, előadókat utánajárással (PSY・S, GONTITI, Kenji Suzuki, Hajime Mizoguchi, QUJILA, Barbee Boys, ZELDA, The Street Sliders), mint az anime közben. Az animáció általában szép folyamatos, de egy-két helyen nekem nagyon bántóan darabos volt. Szépek a retro hátterek sok helyen. Történet, meg mint írtam szinte egyenlő a nullával.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: MyAnimeList, 2012.10.15

Vélemény, hozzászólás?

