Murakami Haruki: Kafka a tengerparton

Jeanne C korábban írta: “…a Kafka a tengerparton-t olvastam, az valami nagyszerű volt, olyan nagy hatással volt rám… Meglepett De nem tudom szavakba öntetni, valamit kivált az emberből, aminek hatására elgondolkodik, átértékel pár dolgot magában és ad valami pluszot…”

Murakami kicsit több, mint 51 évesen írta ezt a közel 700 oldalas sztorit a világ legkeményebb 15 éveséről, aki szembeszáll családdal, iskolával, világgal, magával… Nekem kicsit olyan volt, mint a Birkakergető. Vagyis nem tetszett annyira, nem került a kedvencek közé, de jó. Továbbá furcsák voltak nekem a kemény horror betétek és a profán szexualitás. Nos engem is meglepett néhány helyen. De több dolog túlságos homályban maradt és lógva, kicsit örültem volna, ha a szálak jobban el vannak dolgozva. Az öregember vonalon meg még gondolkoznom kéne – az nagyon nem állt össze… Metafórák, álomvilág és szürrealitás tekintetében pedig annyira nem estem hasra tőle – bár ehhez annak is köze lehet, hogy a közelmúltban betermeltem néhány Boris Viant.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.04.16

Vélemény, hozzászólás?

