40 Days and 40 Nights of Rain

Avagy 40 Hi 40 Yoru no Ame. A véleményem elég lesújtó lett erről a VN-ről, de ehhez hozzátartozik az, hogy:

  • Ez az első ilyenem, úgyhogy nem is igen tudom, milyennek kellene lennie (de ide azért bekombináltam, hogy ez DJ).
  • Az animéknél meglehetősen unszimpatizálok, ha valami “VN-szerű grafikával, karakterdizájnnal” rendelkezik (magyarul a műfaj eleve hátránnyal indít nálam, majdhogynem arról van szó, hogy “ismerjük meg az ellenséget”).
  • Amúgy is kritikus szemléletű vagyok.

JÁTÉKélmény szempontjából közel nulla a cucc nálam. Ha megpróbálom leporolni a PC-k előtti időkről elraktározott emléktöredékeim, akkor is az ugrik be, hogy már az akkori kalandjátékok is szórakoztatóbbak, érdekesebbek, izgalmasabbak stb. voltak, mint ez (oké vágom, hogy ez nem kalandjáték).

Ráadásul a LÁTVÁNY is sokszor szebb volt már akkor is és főként sokkal változatosabb, ha már VISUEL novel az értekezésünk tárgya. A borítófőkép nekem rögtön megtetszett és játék közben is még van vagy 3-4 db. tényleg nagyon szép és hangulatos karakterrajz, de ezzel ki is merül az élvezet, ráadásul ezek szinte csak felvillanásnyi időre jelennek meg. A hátterekként szolgáló városrészletek viszont rondák is agyonismételtek, de a legtöbbet ezeket vagyunk kénytelenek nézni. Ha csak beletekerget az ember ebbe a cuccba a szöveg olvasása nélkül, a látványra koncentrálva, akkor nagyon lelombozó a cucc. A töménytelen mennyiségű szövegre, nagyon kevés kép jut.

A szövegről, ha már NOVEL: ahhoz képest, hogy nem vagyok túl jó angolból rengeteg szövegről van szó! Az angol verzión ráadásul így is érezhető, hogy nem a legjobb, nem a leggördülékenyebb és -irodalmibb (pedig ha már novel, és vizaulatást szinte teljesen nélkülözve, akkor ez nagyon fontos szerintem), néha kimondottan béna (főként a párbeszédeknél, de a személyes névmásokban is elkavarodnak kissé) – amikről azért muszáj szót ejteni, mert rontja az élvezhetőséget. Javára szóljon, hogy azért jó pár nagyon szép mondat is került bele, ahogy a brutalitást is kellően közel hozták, kézzelfoghatóvá tették, ezekért elismerés jár! A sztori: összességében átlagos. Egy-két pontján még engem is magával sodort, de rengeteg volt benne az üresjárat, fölösleges mellékvágány, az ismétlés, helybetopi, dögunalom és néhol a műdrámázást is túlzásba vitték. Eleve a sötét, drámai háborús sztori lehetősége miatt kezdtem bele, ami részben meg is jön, de ezt akár egy ennél rövidebb novellában is sokkal élvezhetőbb lett volna olvasni, símán papír alapon. Persze még úgy is átlagos lenne. A címe alapján egyébként sejthető, hogy honnan merítenek majd ötleteket, ami a fehér hajú kiscsajunk nevének kiderülése után csak még nyilvánvalóbb lesz. Szóval az adott témakörökhöz és benne született művekhez képest ez igen lapos.

ZENEBONA: Nos igen, az elején tényleg hangos!:) Meg béna is és idegesítő egyben! Ahogy később is legtöbbször. A hanghatások párszor rám is a frászt hozták, ez jó pont, de sajnos csak ritkán vannak a szöveggel szinkronban és inkább hangerővel operálnak. A zene pedig egysíkú és néhányszor bántóan gyengus, ami még nem olyan nagy gáz, de ráadásul el is üt nagyon sokszor a közben a szövegben történtektől (bár a tempóváltások pl. pont nagyon jól eltaláltak néhányszor).

Összesítve: nekem többségében kínszenvedés volt. 10/1-ről indított nálam és csak az elején irtak miatt tartottam 2-es, 3-ra. Aztán volt, hogy átlagos/jó (10/5-6-os) szintre erősödött, de nem tudta tartani és tényleg rétestásztára nyújtották.

Szerk.: nem profi angolosoknak szókincs-bővítésre/felfrissítésre jó lehet. Én magam 2-3 szót kivéve lusta voltam szótárazni, inkább tippeltem. Nekem nem volt kevesebb, mint két óra, sőt inkább több (majd kétszerese), bár nem mértem az időt (és tény, hogy lassan olvasok angolt). Szóval, amit akarok még ezzel mondani, hogy az ismertetővel szemben “kis kikapcsolódásra” nem ajánlanám a sok-sok olvasnivaló és a komoly, nehéz téma miatt.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.12.12

Vélemény, hozzászólás?

