Gyo manga

Én, aki a Gyo-t az animeverzió után olvastam el, kicsit úgy vagyok vele, mint akik fordítva tettek és aztán elégedletlenkedő kritikákat írtak. Ráadásul ebben szerintem nincs is sok különös.

A két kis extrával kezdeném, amiket ilyformán sem ismertem előzetesen: nagyon tetszettek! Nagyon jók! Nagyon japánosak (sőt japán férfiasak) is voltak egyben, de azért más társadalmak működési keretei között is nagyon-nagyon érthetőek és leképezhetőek.

A fősztorit nem értékelném számszerűen, mert egyszerűen nem tudok objektíve elvonatkoztatni a megelőző filmélménytől és attól, hogy a történések nagy részét nagyon jól ismertem, nem volt meglepetés. Az animéhez viszonyítva sokkal kerekebb, érthetőbb, kifejtettebb, nem olyan széteső és összedobált. Ami az animében gyér melodrámának tűnt, itt őszinte érzelemként jelent meg – ez is jó pont. Viszont az anime többet is adott, illetve többmindenről beszélt, sokoldalúbb volt – illetve csinálta volna mindezt, próbálta, csak nem annyira sikerült neki… Látványban viszont nálam a mozgókép nyert: azt mindig is jobban szerettem, mint a képregényt, de ezen túl sem győzőtt meg a manga sem a karakterdizájnnal, sem a hátterekkel, sem a képek szerkezetével, tördelésével. Őszintén szólva így most nem jött be igazán, de ezzel együtt is összességében jobbnak tűnik az animénél. Mindenesetre a kettő teljesen más élmény, más stílus, más mondanivaló…

A lényeg viszont, hogy megérte elolvasni (meg szerintem megnézni is).

 Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.06.15
 
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

