Maya no Souretsu

Az angolul Maya’s Funeral Procession c. 1972-es, egykötetes manga AA-s borítóképébe rögtön beleszerettem!

Megjegyzem van egy másik színes borítóképe, ami alapján nem szúrtam volna ki magamnak. Ugyanakkor a végeredmény szempontjából mindegy – belül egyikre sem nagyon hasonlít… Ennek ellenére tetszett a rajzolás, az tetszett benne legjobban. Hátterek alig voltak, viszont annál több néhány vonalas shoujo hajzuhatag. Csak itt a virágok, csillámok helyett darkosabbra vették a figurát. A képek, panelek szuperül követhetőek és van köztük néhány kiemelkedően gyönyörű – legalábbis akinek bejön ez a néha kicsit szürreális 70-es évekbeli stílus. Kriminek, pszicho-thrillernek nem nevezném – ugyan tartalma, a sztori szerint olyasmi, de oly mértékben fojtották romantikus melodrámába és klisé-halmozásba, hogy megdöbbentő. És ami még megdöbbentőbb, hogy ennek ellenére szerettem, tetszett!

A manga egyik fő érdekessége, hogy az egyik első (vagy a legelső) shoujo-ai műnek mondják – de nem néztem utána, hogy valóban így van-e. Alig, több, mint 100 oldal és még magyar fordítás is van hozzá: shoujo kedvelőknek feltétlenül ajánlanám. Gyorsan utána is néztem a mangaka elérhető többijének, de sajnos hasonló stílusút nem találtam tőle, pedig volt kidolgozottabb 18+-os josei is, meg one-shot is.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.04.10

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

