Shinobi no Onna

Nekem a Kayono 3 oneshotját felölelő gyűjteményből a Lovers in the Tower that Touches Heaven tetszett legkevésbé (a Butterfly Night és a Secretly a Woman is jobban bejött). Persze férfiszemmel, -aggyal és -szívvel én máshogy is nézek ezekre az alapvetően nem az én nememhez szóló művekre. Grafikailag is alulmaradt talán egy kicsit a ‘tornyos’ a másik kettővel szemben és a téma extravaganciájában is. Mindazonáltal tetszett így is, jó volt.

És most már arra is rájöttem (kicsit lassan esett le…), hogy nem Kayono mangái minőségének szólnak azok a bizonyos 1-es pontok egy bizonyos mangás oldalon – hanem Kayono-nak magának, illetve a korábbi plágium botrányának. Ami így látatlanban elég hülyeségnek tűnik számomra. Ugyan nem olvastam a perelő mangakától még semmit (yaoi-t leszek kénytelen, úgy látom), de Kayono sztorijai annyira sablonos elemekből építkeznek, hogy szinte bárki perelhetné… Pl. ahogy Echo is írta a Vasálarcos motívumok miatt Dumas jogutódjai. Ahogy a Szépség és Szörnyeteg szerű történetekből is kismillió van világszerte. A tündérmesékre, a népmesékre sem szoktunk haragudni, hogy sablonosak, sokban hasonlítanak egymásra – Kayono munkáinál miért tennénk!?

Nem vagyok a szilikonos mellek rajongója, ezért Echo-val picit egyet tudok érteni, de annyiban védeném a mangakát, hogy van olyan műve, ahol kisebb kebleket rajzol és a gravitációnak is nagyobb teret enged…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.08.17

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

