Aachi wa Ssipak

Számomra a dél-koreai Aachi wa Ssipak kategóriájában jobb, mint a Dead Leaves. Van a kettő közt bőven hasonlóság, de legalább annyi eltérés is, úgyhogy aki látta az egyiket ne vegye úgy, hogy a másik nem lesz különböző élmény! Nekem meglehetős döbbenet (első körben túl sok volt negatív értelemben is) volt ez a film, mert nemigen olvastam róla előzetesen (csak annyit, hogy nyomják a fesztiválokon és nyert már díjakat)… Szerintem az objektíve leszögezhető, hogy gusztustalanabb, mint a Dead Leaves.  Ugyanakkor az általam látott dél-koreai animációs filmek közül mégis ezt értékeltem a legtöbbre! Ez már a japán és nyugati animációval is állja a versenyt. Többek közt a “szarakodás” miatt persze támadták és értékelésként is megkapta, hogy “szar”. Ennek ellenére azzal a szlogennel is reklámozták, hogy ez olyan film amiben Tarantino találkozik Akirával. S bár azért ez inkább reklámfogás, azért van benne valami. Azt ugyan csodálom, hogy a kereszténység-katolicizmus beillesztésért nem olvastam kritikákat, pedig lehetett volna… Persze kelet más kultúra, más vallás, értékrend… Látványvilág szempontjából is érte némi kritika, de nem érdemli meg szerintem – az állóképes, slideshow-s részek is hangulatos változatosságot hoznak. A zene pedig tényleg nem kiemelkedő, de a kellő aláfestést megadja. Az IMDB-n és valahol máshol is olvastam olyan véleményt ami a moviet társadalomkritika és politikai szatira felől (is) közelíti meg. Vagyis KB.: 3 szereplős játék, ahol a kihasználó, megfigyelő és függőséggel ajéndékozó állam és a lázadó, vallási színezetű, gyermekharcosokat alkalmazó afrikai katonai huntákra hajazó (ez nekem be se ugrott) pelenkás bagázs közt a maradék (mint Aachi és Ssipak is) csak a könnyű pénzszerzésre törekszik… Konklúzió: az ismertető és a film értékelésén is javítotam egy kicsit!

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2007.12.08

Vélemény, hozzászólás?

