Abenobashi Mahou Shoutengai

Az Abenobashi Mahou Shutengai című animesorozatnak vannak kiemelkedőbb pillanatai, jó ötletei és poénjai (ideértve az ecchi-t is), de nagyon változó színvonalú, sokszor igen gyenge. Többségében csak halálosan fájdalmas a hülyesége – de leginkább negatív értelemben. Én megnéztem egymás után a részeket, de így még unalmasabb, heti leadásban biztos nézhetőbb volt. Érdekes és jó a lassú, komoly kezdése, meg később a történelmi távlat (a poánáradat csak a 3. résztől indul meg igazán). Nekem a 9. részig átlag alatti, csak utána jobb itt-ott, ahogy némi történet is alakul, bonyolódik az epizódikusságon túl. A 12. (“hálivúdi”) rész volt talán a legnagyobb “más-filmekből-lopás-gyüjtemény”, de szórakoztatott. Amúgy persze már az indító első részben is gyanús, hogy lesz valami komoly mag, amit sokáig titkolnak, de a felétől egyre jobban bontakozik ki és a vége felé egyre jobb… lehetne (pedig hajlandó lettem volna nagyvonalúan átsiklani a hibáin). Csak az utolsó pár perccel tönkrevágják azt, amit addig csigalassan, sok unalmas körítéssel kísérve felépítettek, velem “végigszenvedtettek”. Kár. Szerintem így símán “kihagyható” (amúgy sem korai animés élménynek való, mivel szinte csak más animékre és filmekre építi a poénjait, így jelentős ismereteket feltételez).

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.11.03

2 thoughts on “Abenobashi Mahou Shoutengai

  1. Gondolom nem mondok újat azzal, hogy ebben spec egyáltalán nem értünk egyet. =) Számomra az egyik legjobb paródia túra volt ez az anime, amit eddig láttam, és egyben az egyik legjobb Gainax anime is. Remekül kiforgatták, felnagyították az egyes műfajok kliséit, sajátságos hülyeségeit. Plusz ehhez még jön a remek grafika, és a szintúgy remek angol szinkron.

    Mint minden sorozatnál, voltak ugyan gyengébben sikerült részek (bár ezeknél mindig ott motoszkált bennem, hogy lehet csak azért nem jön be annyira, mert maga a téma olyan, hogy nem különösebben mozgat meg) ennek ellenére a részek többségét élveztem. Abban egyetértek, hogy paródiák szintjén, egyértelműen a Hollywoodi rész a legjobb, de szerintem például a scifis, vagy a dating simes is simán ott van az élvonalban.

    A zárás meg… Nos ha most így jobban belegondolok, nem sok olyan animét tudnék mondani, aminek a zárásával meg voltam elégedve. =)

    Kedvelés

    • “Gondolom nem mondok újat azzal, hogy ebben spec egyáltalán nem értünk egyet…”
      – Mivel olvastam anno a bejegyzésed róla: nem. Amúgy is az alapopció az szokott lenni animeügyekben, hogy nem értenek velem egyet. xD

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

