Afro Samurai Resurrection

Nekem tetszett az Afro Samurai Resurrection, de én már a sorozatot is szerettem. Utóbbit jó rég láttam és csak angol szinkronnal, felirat nélkül (ami miatt sokminden nem jött át), de emlékeim szerint az jobb volt kicsit (itt meg mintha több lenne a szex és vérgejzír). Ezt viszont most magyar szinkronnal néztem, amiért kár volt – az angol beletekergetve is sokkal jobb – így pontszerűen inkább nem is értékelem (de valahova 7-8 környékére tenném).

Egyébként szerintem Afro figurája önmagában is királyságos, de ami nagyon szuper benne (a sorozatban is) a fantasztikus ellentmondásai: pl. a géltalpú, de japán stílusú papucs stb. Szerintem nagyon jó ötlet (bár nem egyedülálló a filmtörténelemben) a westernfilmekből sarjadt bosszúálló akciófilmek (lásd Charles Bronson és egyéb kemény kötésű/nézésű, szótlan, de érző szívű figurák) összeturmixolása az afro-amerikai kultúrkörrel és a japán szamurájhősökkel, nyakönöntve sci-fivel. Az egésznek van egy látomásszerű, szürreális hangulata (igaz, hogy ez csak alkalmanként hangsúlyos). Persze összességében “csak” egy nyugatias stílusú akciófilmet kapunk – úgyhogy akinek ez “nem gyerebe” – az inkább ne is kezdjen bele. Szinkron ilyen kevésből is igen jónak tűnt, zene frankó (már előtte külön is hallgattam), grafika és animáció a jótól a bámulatosig terjed (bár a vérengzések szerintem kicsit bénák néhol).

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.09.28

Vélemény, hozzászólás?

