Nick Vujicic – hihetetlenül hihető hit

Épp az előbb néztük meg a végtagok nélkül született Nick Vujicic tavalyi, debreceni előadását a YT-n. Érdekes volt benne Nick szerzői joggal, kalózmásolatokkal kapcsolatos hozzáállása! Igen, bizony így is lehet kérem! Feleségem viszont inkább azon morfondírozott, hogy nem dörzsöli-e nagyon a heréit, ahogy ugye lábak nélkül szinte az ülepén “jár”… Meg nem tudta elképzelni hogyan úszik. Magyaráztam én, de aztán pajzán módon még a “hancúrlécéről” is elméleteket gyártottunk, hogy azt hogyan használja fel a mozgáshoz…

Nemrég elolvastam Nick Vujicic nálunk 2012-ben megjelent, Élet korlátok nélkül című könyvét, melyet karácsonyra kaptam. Nem voltam érte annyira oda, túl didaktikus, kissé túl szárazan oktató volt. Bírom Nicket amúgy és érdekelt a könyv, amiből sok kis morzsát lehetett felszedegetni még róla. De kicsit olyan volt, mintha folyamatosan egymás után ülnék be istentiszteletekre. Abból nekem meg heti egy is sok, nemhogy egymás után több tucat. A végére rá is untam – de számomra mindenképp megérte.

Tavaly én is örültem neki, hogy Magyarországra is ellátogatott, ha nem is tudtam elmenni a budapesti, debreceni, pécsi előadásaira. Ha Obama mondja, hogy képesek vagyunk rá az egy dolog, ha Orbán mondja, hogy merjünk nagyot álmodni az egy másik. De Nicknek nem lehet nem hinni, amikor a hitről beszél. Ahogy beszél. (Jó, jó: nem állandóan, de sokszor.) Ha egy kezek és lábak nélkül élő ember mondja, hogy tudja milyen padlón lenni: elhisszük. Ha ő mondja, hogy onnan fel lehet kelni és lehet előre haladni és ráadásul ezt be is mutatja, akkor megvesz bennünket kilóra. Hiába tudja a sporthoz értő ember, hogy a törzs- és csípő izomzata bizony nagyon sok mindenre képes – Nick meghódítja a lelkeket és szíveket, kézen fog, és a racionalitáson túlra vezet minket.

Látom, hogy Nick YT-csatornájára igaz jó késéssel, de elkezdték tavaly év végén feltöltögetni a világkörüli turné rövid, összefoglaló videóit. És a mi szép Magyarországunkkal kezdve, melyet rögtön Japán követ! Profi munkák, szépek a videók, megérintenek – nézni fogom őket tovább.

Nick a könyvében írt a Pillangó Cirkusz című filmről is, amiben szerepelt. Na most eljutottam eddig is, megnéztem. Bárki más is megteheti ezt, ha a bejegyzés elején lévő videócsatolmányra szán egy kis időt. Tipikus Nick Vujicic anyag – az elejének keménysége volt kicsit furcsa tőle így. Nem világmegváltó, de nézhető, megható. Nick megismerése pedig mára megkerülhetetlen, a jobb videóit mindenkinek érdemes látnia. M. I. N. D. E. N. K. I. N. E. K.

Vélemény, hozzászólás?

