Anne no Nikki

Hú, micsoda gyönyörű kezdés! Az 1995-ös Anne no Nikki (The Diary of Anne Frank) indító tájképe és a komolyzene máris alapozza a hangulatot, rögtön szíven ragad. Aztán a karakterdizájn kicsit túl régiesnek, egyszerűnek ható – de nem annyira bántó, mint amitől tartottam a pillanatképek alapján. A háttérzajok, aláfestőzenék hol túlságosan hiányoznak, hol túl sok a zenéből – elsőre nem túl jól eltaláltnak tűnik. Aztán mégis működik részben, a csendek néha jól fokozzák a nyomasztó érzetet, a feszültséget. A hátterek vajon valódi képek szimpla átrajzolásai? Mindenesetre szép ez az Amszterdam így, de elég nagy a mozdulatlanság, a mozgásanimáció pedig kissé darabos hatású – de lehet csak a videóverzióm kódolása miatt… A kamera egy kicsit túl távolságtartó és inaktív (mint ahogy Anne-ék élete is az), párbeszédekből és monológokból nem sok van. Lassú egy film, de kellemes és érdekes, fenntartja a figyelmet. Valóban lehetett volna több, de nekem tetszett, jónak éreztem hiányosságai ellenére is. Hetessel zártam tízből.

Aztán online beleolvastam a napló magyar fordításába és belenéztem véletlenszerűen egy filmváltozatába, meg elolvastam az ANN-en lévő kritikát. És elszégyelltem magam kissé, le is vettem hatosra a pontozást. A könyv és filmek ugyanis sokkal többek, ami azokban van ahhoz képest kevés az anime. Igaz, hogy más is. Itt pozitív kicsengéseket kapunk, reményt és hitet. Kétségből, őrlődésből alig és szinte semmit amazok összetettségéből, sokrétűségéből. Gyanítom, hogy nem is olvastam még a naplót – bár minden kiesik a fejemből – ez is szégyen. Mert igen jónak tűnik. Ilyen szempontból pont mindegy, hogy milyen összeesküvéselméletek vannak körülötte – melyik oldal mire akarja felhasználni. Érdekes, mert egy kemény, provokatív, vagány anime is kijöhetne a témából – elég csak a Ricz által is hivatkozott intimebb tartalomra hivatkozni pl.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.07.19

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

