Offtopic

Eddig is látható volt, hogy nem ódzkodom a pár soros, rövidebb, “böffentésszerű” bejegyzésektől, de most felmerült bennem az is, hogy létrehozok a blogon egy ilyen helyet is. Ahol még az eddigieknél is rövidebben, akár pár szóban és teljesen random módon szólalhatok fel. Például, ha egy netes jelenségről, mondjuk a mostani, új AA-s feliratos lista formájáról és “deklarált szabályairól” van velős véleményem. Vagy nem telne ki egy rövid blogbejegyzés sem az épp megnézett Hajdu Szabolcs-féle Bibliothéque Pascal filmmel kapcsolatos élményeimből, de pár figyelemfelkeltő szót szentelnék neki. Vagy terápiásan kikiabálnám hogy már mennyire vágyom a tavaszt, esetleg unom a nyarat. Bármit. Akár csak így Twitter-szerűen vagy egy fórum offtopic részlegéhez hasonlatosan. Illetve teheti ezt ugyanígy bármely látogató, ha lenne esetleg rám is vonatkozó nem az egyéb bejegyzésekhez kapcsolódó kérdése, véleménye, bármije.

9 thoughts on “Offtopic

  1. Az elmúlt egy hét alatt három dolog kötötte le nagyrészt az energiámat: 1. A melóban fejlesztettek nálunk, hogy modernebb, hatékonyabb legyen a gályázás – ez “természetesen” nem sikerült tökéletesen, vagy tíz évvel visszavetett bennünket hatékonyságban… 2. Több mint tíz év és egy milliárd regisztráló után én is engedtem néhány évnyi unszolásnak és felkúsztam Facebook-ra. 3. Hangszervásárlással voltam elfoglalva, infogyűjtés, nézelődés, próbálgatás: elkeserítő, amikor a boltban egymás mellett-után próbálod őket és beleszeretsz olyanokba, amelyeket anyagilag semmiképp sem engedhetsz meg magadnak… (nem mintha egy átlagmagyar sokféle hangszert megengedhetne magának otthon – még az olcsóbbak is érvágást jelentenek a család költségvetésére)

    Kedvelés

  2. “STRICI” névvel jelölten született egy hozzászólás ma a Highlander: Vengeance /AA-archív bejegyzésemhez – aminek ahhoz semmi köze nincs, így inkább ide áthelyezném… ha tudnám, de nem találtam ilyen lehetőséget, így onnan törlöm, ide idézem:

    “Szia fater!:D

    Néha szoktam olvasni a kommentjeidet az AA-n, és bár nem mindig értek velük egyet, azért sok esetben kitűnik a hulladék hozzászólások tengeréből. Látom kritizálod az AA-t, nem félsz, hogy bannolnak onnan? Gondolom ezért mented le a hozzászólásaidat. Eléggé elgurult a gyógyszerük manapság, ilyen sértődött óvodást játszanak. Épp tegnap olvastam, hogy az egyik AA team tag linkelt egy oldalt, erre a saját csapattársa beletörölget mert az az oldal csúnya gonosz. Lehet véletlenül belinkelte a Toszót, legközelebb ilyenért kidobják a teamből.:D

    Csinálhatnál a bejegyzésekhez egy pontozós linket az oldalsávba, sokkal gyorsabban megtalálná az ember amit értékesnek gondolsz, és talán én is inkább azokkal tennék próbát. Meg végignyálazni a 280 archív hozzászólásodat elég hosszú, hány 10 pontos lett?”

    – Nos nincs tudomásom olyan gyermekemről, aki az egyik legősibb mesterség protezsálásával foglalatoskodna. Elmélkedtem már rajta korábban, hogy vajon van-e olyan utódom valahol, akiről nem tudok. Elméletileg lehetne. De mindegy, mert sosem árt, ha a rokonságban vannak különböző dolgokhoz értő emberek, sosem lehet tudni mikor veszem jó hasznát egy stricinek! Szóval csá, gyerök!:D

    – Én sem mindig értek egyet a saját kommentjeimmel utólag, sőt gyakran nem…

    – Félni? Nem vagyok már annyira fiatal, hogy azt kelljen mutatnom, hogy nem félek semmitől, olyan kemény vagyok. Nem hiszek már benne, hogy ami nem öl meg az megerősít – szerintem igencsak leamortizálhat. Szóval sokszor félek sok mindentől. De ez nehogy már teljesen megakadályozzon bármiben is! Azért vagyunk férfiak, hogy legyőzzük a félelmeinket!:D Egyébként attól, hogy AA bannol, pont nem félek. Régebben, amikor bannoltak, akkor baromi rosszul esett és nagyon felháborított. Aztán egy időben azért tartottam tőle és számítottam rá. Most már nem különösebben érdekel. Ha bannolnának azzal csak abszolút alátámasztanák a feléjük irányuló kritikákat. Ettől még lehet, hogy megcsinálják. Benne van a pakliban. Én még mindig hiszek benne egyébként, hogy van bennük némi tartás és emberség… Arról meg többször írtam (legutóbb az “Egyél szart…” című bejegyzésemben), hogy miért mentem ide a hozzászólásaim EGY RÉSZÉT – az alap tényleg az volt, hogy anno nem voltam benne biztos, hogy mikor jön rájuk, hogy kitiltanak, de aztán már abban sem voltam biztos, hogy egyszer csak nem süllyesztik-e el az egész fórumot úgy, ahogy van.

    – Már csak felületesen követem az AA-fórumot, így a balhékról már nézőként is egyre kevesebbet tudok.

    – Pontozás: MAL-on és AniDB-n ott vannak a pontozásaim – bárki megnézheti, sorba rendezheti. Egyébként a mai statisztikai állapot szerint 1126 értékelt animéből 31-et értékeltem 10-esre (2,5%-nak írják). Mangánál ugyanez 260 és 2 (0.7% állítólag). Amúgy szerintem önmagában semmire sem mész a pontozásaimmal. Se te, se más. Én sem máséval. Nem hiszek az anime-ajánlásokban. Abban hiszek, hogy az ember ismerjen meg másokat és mások véleményeit, pontozásait és utána válasszon saját magának! A 9-10 pontosaim között bőven vannak olyan elvetemült cuccok, amik sokaknak nem jönnének be, amiket nem is ajánlanék általános érvénnyel. Mit gondolok értékesnek? Jó, kérdés, egyszer lehetne rajta agyalni egyet. Nem mindig azt, ami magas pontszámot kap tőlem. Erre való az a sok hozzászólás, amit átnyálazni is elég hosszú. Igen – én is olvastam évekig másokéit. Értékek sokfelé vannak az animékben – inkább az arányok a kérdésesek, hogy mennyi szemét alá temetik őket… Amúgy, ha sok a 280 (+) archív, akkor nézegesd a blog-original kategóriát, abból csak 33 van perpill.:)

    Kedvelés

  3. Évekkel ezelőtt írtam Strici néven egy geek fórumba és kíváncsi voltam milyen lesz rá a reakció. Ott a házigizda Kedves Tricikli néven szólított meg. A megszólításnál meg hosszú hosszú órákig agyaltam a két választható lehetőség között(öreg:) vagy fater). De tetszett amit írtál, ötletes. Máskor majd más néven írok.

    “- Én sem mindig értek egyet a saját kommentjeimmel utólag, sőt gyakran nem…”
    Én is így vagyok ezzel, a pályafutásom elején sokszor tapasztalat hiányában valamit túlértékeltem. Meg az évek alatt az ember ízlése is változik. Az AA-val leginkább az a bajom, hogy beleolvasok a kommentekbe, és röpülnek a tízesek, pedig ha látták volna ezt és ezt, akkor max 5 pontot dobnának rá. Valószínű én is követtem el hasonló galádságokat, és félrevezettem ártatlanokat az idejüket rabolva:D

    “Nem hiszek már benne, hogy ami nem öl meg az megerősít”
    Igen szerintem is ez színtiszta hülyeség bizonyos esetekben, én is tudnék családon belül ilyeneket mondani ami nem ölte meg az illetőt, de egy életre hátrányos helyzetbe hozta.
    Azon nagyon csodálkoztam, hogy már téged is kibannoltak. Engem is kibannoltak egyszer, talán egy hónapja, mert megkérdeztem hol vannak a feliratok és rossz helyen tettem fel a kérdést. Akkor még pont nem volt linkelve a külső feliratos oldal. Anyáztam is rendesen magamban.
    Hát igen szép hozzászólás termésed van az AA-n, nem csodálom, hogy lemented. A moderátorok tényleg túlbuzgóak, már fingani sem lehet lassan. Azt nem tudom, hogy most ők föntről kapják a parancsokat, hogy ilyen keményen kell nyomni, vagy ez a főmoderátor saját akciója.

    Nem olyan rossz az a 10 pontos lista, én is oda tenném Satoshi Kon, Miyazaki, Initial D meg stb. műveket
    Amik furcsák számomra az értékelésedben azok a brutális művek magas pontozásai, itt nem feltétlenül a 10 pontra gondolok, hanem pár ponttal lejjebb is elvileg magasnak számít egy értékelés.
    Persze ahogy mondtad mindenkinek más az ízlése:)
    Oks majd belenézek a blog original hozzászólásokba.
    Szia!

    Kedvelés

    • “Máskor majd más néven írok”
      Gondolom más emaillel és más IP-címről is… Nem tudom pontosan, hogy most örüljek-e ennek az “ígéretnek” és a figyelemnek, vagy tartsak tőle. Talán inkább az utóbbi kicsit. 🙂 Sebaj ez az egész blogolósdi úgyis egy érdekes kihívás, egy megmérettetés – hát állok elébe!

      “Valószínű én is követtem el hasonló galádságokat, és félrevezettem ártatlanokat az idejüket rabolva:D”
      Ez tetszik!:) Amúgy mindenkivel megesik – a kérdés az, hogy beismeri-e az ember vagy fel sem ismeri…

      “Azon nagyon csodálkoztam, hogy már téged is kibannoltak. Engem is kibannoltak egyszer”
      Van az AA-oldalán egy hosszú-hosszú banntörténelmi lista. Sok-sok nevet megtalálhatsz rajta. Kis túlzással, aki nincs rajta, az nem is igazán fórumozott AA-n. Jut eszembe: lehet, hogy érdemes lenne írni egy cikket e kapcsán vagy még inkább csinálni egy interjúsorozatot az onnan bannoltakkal, illetve a belőlük válogatott személyekkel. Nem olyan fikázós-fröcsögős rosszindulatút, hanem inkább komikusat. Vagy tragikomikusat, abszurdat, ironikust. Talán lehetne belőle érdekeset kihozni.

      “szép hozzászólás termésed van az AA-n”
      Ó, azért nekem is százával születtek párszavasaim: köszik és játéktopicokban is aktív voltam egy időben, ott gyorsan kipörögnek a rövid hsz-k.

      “Azt nem tudom, hogy most ők föntről kapják a parancsokat”
      Az AA-nak van belső fóruma, tartják egymással a kapcsolatot a munkatársak, megbeszélnek, egyeztetnek – ezt nyíltan ki is mondták egy-két esetben, de ha nem mondanák, akkor is nyilvánvaló lenne. Megjegyzem szerintem helyes is: egy csapat az legyen egységes! Más kérdés, hogy így a csapattagokat is a csapattal azonosítja a külső szemlélő és minden pozitív vagy negatív történés mögé odalátja az egyes csapattagokat is. És ez az utóbbi ami számomra probléma, majdhogynem feldolgozhatatlan erkölcsi dilemma – főként az utóbbi idők negatívumai kapcsán.

      “Amik furcsák számomra az értékelésedben azok a brutális művek magas pontozásai”
      Igen, lassan ideje lenni szembenézni a saját ízlésemmel és összeszedetten valami rendszerbe belepasszírozni.:D Nyilván benne van, hogy az ízlésemnek jól fekszenek a kritikus jellegű ízlésfricskák, érzelmi- és intellektuális sokkterápiák, szeretem az abszurdot, a szatírát, iróniát, szürreált, fekete humort, sőt esetenként a sima egyszerű B. kategóriás trasht vagy akciót (guilty pleasure) is és még lehetne sorolni, tényleg össze kéne egyszer gondolnom rendszerbe. Ráadásul hála ennek a fránya anime-manga szcénának folyamatosan tágult is a látóköröm, egyre több dolog befért a kedvelt műfajok közé – legutóbb például a valóban szélsőségesen brutális, de egyben társadalomkritikus, iszonyatosan kreatív művek is. De az alacsony pontszámaim is “furcsának” tűnhetnek: a tízes skála kettőtől négyig terjedő részében nálam rengeteg igencsak “nagy név” csücsül… De igen: ízlések és pofonok. 🙂

      Kedvelés

  4. Épp most hallottam, hogy ma elhunyt Szabó Gyula, a nemzet színésze. Ahogy az Index is írta: “Szinkronszínészként is ismert volt, többek között ő volt Columbo hadnagy, vagyis Peter Falk magyar hangja. Az ő hangján szólalt meg számos rajzfilmfigura, köztük dr. Bubó és Frakk. Mesemondása legendás volt, ő volt a Magyar Népmesék sorozat narrátora is.” Számomra ő volt az egyik legnagyobb magyar HANG. Sosem untam meg az általa tolmácsolt mesék hallgatását. Ha a japán seiyuu-kat rajongás övezi Magyarországon, akkor Ő is megérdemel legalább egy kis megemlékezést! Szerencsére ezt manapság már bárki könnyedén megteheti a YT segítségével is akár. Én biztos így teszek.

    Kedvelés

  5. “Gondolom más emaillel és más IP-címről is… Nem tudom pontosan, hogy most örüljek-e ennek az “ígéretnek” és a figyelemnek, vagy tartsak tőle. Talán inkább az utóbbi kicsit. :)”
    Elnézést kérek a kellemetlenségért, akkor soha többet nem írok ide.
    Viszlát!

    Kedvelés

    • ROTFLOL Isten áldjon, Strici! 🙂 Ne haragudj, de ezzel a hozzáállással tényleg jobban jársz, ha más oldalakat, más helyeket keresel, ahol kedved szerint hazudnak neked… Tőlem, itt, csak az őszintét kapnád és én is ezt remélném viszonzásul – ha lehet kellemetlen is…

      Kedvelés

  6. Miért kell meggyanúsítani, hogy csak bajt okoznék? Szerettem volna normálisan társalogni veled, erre ugyan olyan vagy mint az AA-sok akiket kritizálsz. Tele a faszom az ilyen emberekkel akik mindenféle ismeret nélkül csak a rosszat képesek gondolni az emberről. Azt sem tudod ki vagyok de egyből elkönyveltél bajkeverőnek, mégis mit vársz, hogy majd ezek után összebarátkozunk? Talán nem egyből hátba kéne szúrni az embert.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

