Bartender anime

Először is: messze-messze átlagon aluli a Bartender animesorozat látványvilága, a háttérgrafika, a karakterábrázolás és -animáció. Nem értem, hogy miért mondják sokan jónak. Gyér, csúnya, túlontúl egyszerű: én 10-ből 2 és 3 pont közé tenném ezen jellemzőjét. Nem mintha ez önmagában zavarna. De az már kicsit jobban, hogy emellett általában nem is ötletesek, érdekesek, egyediek a vizuális megoldásai. Azért mondom, hogy általában nem, mert néha viszont szerencsére igen. És erre pont a Vik által citált Hemingway-es rész a legjobb példa. Persze vannak ezenkívül is szép vágások, átúsztatások stb. máshol is, melyhez nagyon jól asszisztál a riportos/dokumentfilmes stílusra hajazó, visszaemlékezős jellegű elbeszélő formátum. Szóval még az sem gond nekem igazán, hogy a látvány túl egyszerű (bár nagyon bántotta a szemem) és csak ritkán kreatív, ha a sztori vagy tartalom jó. És itt ígéretesnek tűnt a teljes epizódikussága ellenére is. A magam részéről ugyanis jobban szeretek emberi sorsokba, történetekbe, érzelmekbe kukucskálni, mint szoknyák alá. Meg az OP-zene/szöveg szépen felvezette a sztorikat, muszáj is volt mindig végighallgatnom. Az aláfestők hangulatot alapoznak, szépen aládolgoznak, de nem emelkednek ki egy-két kivételtől eltekintve (viszont külön hallgatva is kellemes az OST). Az ED grafikailag-zeneileg finoman lecsenget. Érdekes volt a báros-mixeres alapkoncepció és az is hogy klasszikus filmekre, színdarabokra, könyvekre utalgattak (amiket sajnos nem építettek be szervesebben, nem használtak fel eléggé – kivétel pont a Hemingway-es epizód). Nem vagyok egy nagy ivó és koktélt is nagyon rég fogyasztottam már bárban, de most megkívántam egyet, az tény.

Ami gáz, hogy nem egységes a színvonala: a sztoriknál sem, ami pont a lényeg itt. Vannak átlagos körüli történetei, meg tényleg jók is. A záró epizód lett szerintem a legrosszabb, ami így bennem rossz szájízt hagyott. Ez volt az egyik ok, amiért a jó értékelés helyett csak átlag felettit kapott összesítve tőlem végelszámolásnál. Oké, hogy animeberkekben nem sok ilyet lehet találni, de az élőszereplős filmeknél rengeteg van, csak sokkal jobbak. Az, hogy az emberi sorsokat itt pont egy bár köré fűzték fel – teljesen mellékes egyébként. Lehetett volna ez egy kávézó, fodrászüzlet, kozmetika – bármi (pletykálkodó nőkhöz konkrét helyszínt amúgy sem kell nagyon társítani). Szóval bár Pitbull hozzászólása igazán tetszik, sokmindennel nem értek egyet benne. Viszont én ajánlanám, bár maradandó élményt nem garantál, de pl. én minden hibája ellenére is kíváncsi voltam, hogy milyen történetek lesznek, véletlen se dobtam volna. És ezt már önmagában is a javára lehet írni. Továbbá utólag sem bánom, hogy időt szántam rá.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.11.07

 
Vélemény, hozzászólás?

