Buddha Saitan

Őszintén szólva előítéletesen álltam neki a Buddha Saitan (The Rebirth of Buddha) című animefilmnek: szektásan demagóg propagandafilmet vártam – bár reménykedtem, hogy pozitívan fogok csalódni. Az első 4 Happy Science filmbe beletekergetve nekem azok “nézhetetlenül” unalmasnak és rondának tűntek, így ennek adtam egy esélyt. Ez nézhető, elviselhető a látvány, néhányszor egész izgalmas (szellemek, megszállások, kiűzések…), egyszer-kétszer megható is. Ugyanakkor komplex egészként még mindig az átlag alá tenném, eléggé összedobált, néhányszor csúnyán gagyiba hajlik, igazolta az előzetes elképzelésemet, nálam 10/3-t ér. Pedig én kedvelem a vallásos tematikát, komoly értékhordozónak is tartom, ráadásul láttam már mindenféle populáris műfajban (vígjáték, dráma, akció, thriller stb.) gyönyörűen, szórakoztatóan, kreatívan bedolgozva (élőszereplős filmekre célzok, pl. Ádám almái, A bosszú asszonya, Az ötödik elem stb. stb.) – na ez nem tartozok ezek közé.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.06.27

Vélemény, hozzászólás?

