Claymore

Jó ez a Claymore anime! Az már ízlés, meg szubjektivitás kérdése, hogy mennyire. Mert objektíve nézve azért van nem kevés hibája, ahogy írták már számtalanszor előttem. Hasonlítgatni meg miért ne lehetne bármivel – akár Berserkkel is? Én még a Berserk megnézése előtt – attól valami ilyesmire számítottam volna (úgy, hogy szinte semmi infóm nem volt). Amúgy szerintem az anime (manga?) szponzorai között biztos, hogy ott kell lennie a Fogszabályzók- (karakterdizájn/arcok), ill. Gyümölcstermelők(étkezések) Egyesületének^^… OP/ED-el én is elégedett voltam nagyon, mind zene, mind látványvilág tekintetében. Viszont maga a sorozat grafikailag nem volt különösebben kiemelkedő, főleg a hátterek voltak gyengécskék. A zenék, effektek rendben voltak, de itt sem volt semmi komolyabb katartikus darab. Előzőektől függetlenül a sorozat első fele nagyon magával ragadott, főként: Teresa részeinél. Ahogy többen is írták, nekem is ez tetszett legjobban – ekkor 10/8-9 felé járt nálam. Aztán a sorozat második fele sikeresen elérte, hogy 10/7-8 alá hulljon az értékelésem: oda lettek a szépen adagolt izgalmak, meglepetések és rejtély-fejtések…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.05.16

Reklámok

4 thoughts on “Claymore

  1. Ide is írok, bár tudom, hogy nem mai gyerek ez az átemelt bejegyzés. De azért megjegyzem, hogy ha még nem néztél rá a mangára, akkor egy próbát megér. Főleg azért, mert az anime vége ugyebár fake end.
    A mangában viszont az északi csata után megy tovább a történet és még jópár rejtélyre fény derül.
    Nem mondom, hogy tökéletes mű, mert a mangában is vannak hullámvölgyek. Nem kevés a kissé ellaposodó jelenet, amik néha elhúzódnak, de összességében nem egy rossz darab. Már csak magáért a világért amiben játszódik. Na meg a történet miatt.

    Kedvelés

  2. Igen, természetesen tudom, hogy a mangát is szokták ajánlgatni és kedvelni, mint általában a manga-adaptációk esetében. Ugyan én magam csak tavaly, 2013-ban jutottam el először addig, hogy egy adott műnek mind az anime, mind a manga változatát megismerjem. Kezdve tán az Akirával, azóta többel is. (Gondolom ez neked kicsit fura, nekem meg az volt az, hogy te milyen sokszor képes voltál ugyanazt a művet újra elővenni – amíg engem az motivált, hogy minél több eltérő művet, egyre többet és újabbat megismerjek. Ezért szinte sajnáltam volna az időt az ismétlésekre – ami kissé változott mára.)

    Viszont ahhoz még mindig tartom magam, hogy alapesetben csak befejezett művekbe kezdek bele – ez meg még nem az. Másrészt úgy látom, hogy ezt az évet a kevés animézés, elvétve mangázás fogja nálam jellemezni. Pedig oly sok manga van még, amit szeretnék megismerni… Azért köszi az ajánlót, a véleményt – egyszer lehet sort kerítek erre is a jövőben.:)

    Kedvelés

  3. “Gondolom ez neked kicsit fura, nekem meg az volt az, hogy te milyen sokszor képes voltál ugyanazt a művet újra elővenni”
    Nem, nem furcsa. Az elején én is csak animéket néztem, és csak 2-3 év múlva kezdtem mangázni. Csak esetemben volt idő, mikor megjöttem melóból, leültem a gép elé, onnan be az ágyba, reggel meló, és ezt a körforgást csináltam sokáig. Ami annyit jelentett, hogy sokat, nagyon sokat néztem, olvastam abban az időben.
    Most meg ott tartok, hogy lenne mit nézni, csak kicsit belefáradtam a dologba. Nem izgat annyira, mint régen. Több sima filmet nézek (már ha van normális), és többször nézek újra bevált animéket.

    Kedvelés

  4. A “körforgás”, amit mondasz, pl. tavaly nálam is kb. így működött. És én idénre sem fáradtam bele, de most más dolgok is izgatnak a digitalizált világon kívül. Illetve ez a blog is nagyon sok energiámat leköti. Meglepő pl. számomra, hogy a régi kis szösszeneteim újrapostolása is mennyi befektetett munkát, időt, odafigyelést igényel. Persze ezért senkit és semmit nem vádolhatok és nem is akarok, hiszen én akartam, érdekes ebben is kipróbálnom magam kicsit.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

