Code Geass: Hangyaku no Lelouch

A Code Geass esetében nejmed írásáért hálás voltam, hadd idézzek belőle: “Kár volt megnézni. Abban az egyben reménykedtem, hogy sikerül értelmesen lezárniuk -valamennyire- az első évadot, de nem így történt… Én szégyeltem magam, hogy 25 részen keresztük hagytam, hogy hülyének nézzen a sorozat, ugyanis nem szolgált semmivel, amit szórakoztatónak találtam volna. Ha egy egész évadot meg lehet úgy csinálni, hogy nem történik semmi benne…
A “belbecs” után a “külcsíny”: Semmi különleges, teljesen átlagos kommersz kinézet, jórészt teljesen sablon karakterekkel. Nem fogom megnézni a további évadokat… De hogy jót is mondjak… stb. stb.”

Ennyire azért egyébként nem vészes a helyzet szerintem, mint nejmed látja. Annyira nem volt rossz a Code Geass első évada, mint számítottam rá hogy lehet esetleg, mint ilyen népszerű cucc. De jó se volt nagyon. A sorozat végén 6/10-nél tartott nálam, de a befejezés (illetve annak mindenféle hiánya miatt) miatt még egy pontot minuszoltam tőle. Mondjuk a két évadra bontásának így legalább annyi előnye van számomra, hogy a készítők nyilvánvalóvá tették számomra, hogy nincs sok értelme tovább néznem a művüket, míg ha egyben adják ki, akkor reménykedtem volna végig, hogy kifuttatják valahogy (lehet, hogy úgy, egybe 7-8/10-t is kaphatott volna tőlem, bár amennyi rosszat halottam az R2-ről, kétlem). Ahogy utólag egyébként meghallgattam a zenéit (egy válogatáslemezt azért kéne csinálnom magamnak) és megnéztem az OP/ED-eket, úgy éreztem vissza kéne javítani 6/10-re, de már marad így. A Pizza Hut-os reklámok mennyisége már csöppet izléstelen volt – de amúgy is elég anyagiasra sikeredett az anime. Vagyis egyértelműen “fanservice”-re ment rá, nem a klasszikus ecchi értelemben, hanem hogy a pontenciális rajongók közül minél többet kiszolgáljon minden területen (pl. ahogy szerintem az NGE is ilyen – az egy “jelkép fanservice”), így minél eladhatóbb legyen. Ez viszont sajnos azzal is jár, hogy nem mehettek el egy irányba se elég bátran, ide is oda is meg kellett felelni, összevissazság lett. Mondom egyébként nem gáz ez, értem, hogy sokaknak nagyon tetszett – pl. anno kb.4 éve amikor FMA-t néztem, mint első hosszabb sorozatomat, akkor arra én is rányomtat a 10/10-t és még kedvencnek is bepakoltam, holott már akkor is éreztem a kevés animés tapasztalatommal, hogy itt valami nem stimmelt, túl kiszámolt, túl számítóan adagolt cucc volt, túlságosan mindenhova meg akart felelni – hasonlóan, mint ez (azért merültek fel vele azok a gondok, amit pl. nejmed is jelzett).

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.03.14

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

