Fuujin Monogatari

Szeretitek az Avatart? Nem a kéket, hanem a légidomárt! Mert itt, a Fuujin Monogatari (Windy Tales) c. animében is a levegővel zsonglőrködnek kezdetben. A látványról első ránézésre a Mind Game, Kemonozume és a Studio 4C munkái ugrottak be. Az art directorról érdemes megemlíteni, hogy pl. olyanokat is csinált, mint az Utena és a Quiet Country Cafe.

Az 1.részben csak lestem: na mi lesz? Meg rácsodálkoztam az egyedi/furi grafikára (az egyik legnagyobb erőssége – én szeretem az ilyesmit, de mindenkinek ugye nem tetszhet: a felhőket még én sem tudtam megszokni és sokszor szinte üresek a hátterek, alig van pár vonal, szín, a karakterek is elnagyoltak) és karakterdizájnra (“kihegyezett, leszúrt” aprócska lábfejek, nőies csipők, körtealkatú csajok, fura állású, vágott gombszemek stb.). A 2. rész a misztikumé és grafikai extravaganciáé, minimál slílusban, klasszikusokat idézve: szép ukiyo-e hatású képek, sziluett- és papírkivágás-animáció hatás ill. vizfestett érzet. Aztán a 3. részben beindul a ‘pure slice of life’ hangulat, mellyel párhuzamosan a misztikum és a tetszési indexem csökken, majd a végére megérkezik a komoly mag is, hurrá! Aztán hullámzóak ezek, de az alap az aranyos és lassú kiscsajos slice of life, fontos átvitt értelmű párbeszédekkel, mindegyik részben van legalább egy kicsi életbölcseletes gyöngyszem, ami átmelegíti a szívet vagy megmozgatja a szellemet.

Ami nagyon tetszett, hálás voltam érte, hogy úgy aranyos, hogy nem kell pedofilnak éreznem magam tőle. Kapunk szuper és intelligens képi poénokat. Az OP/ED nem nagy szám és az aláfestőzenéktől sem vágtam magam hanyatt (hiába Kawai Kenji), de hangulatot alapoznak, lágyan bevonnak. Kapunk szuper és intelligens képi poénokat is (pl.: dinnyemagos- vagy bukósisakos jelenet). Van egy felnőtt papa-mama rész is, ami jó. A pozitívumok néha elsöprőek, kiemelkedőek, 10/10-et döngetnek, viszont sajnos van bőven hullámvölgye is: látványban, hangulatban. Sztorit nemigen kell tőle várni, mint slice of life-tól. A karakterek jók, élőek, főként a főszereplő lány: gondolkodó, vizsgálódó, érdeklődő, határozott, elemző, csinos, többre becsüli a szüleit vagy Benjamin Franklin-t mint holmi idolokat, irodalmi művekből idéz. Kedvenc epizódjaim: a 2., 3., és 6.

Az értékelés és élvezet nagyon szubjektív lehet ebben az esetben. Objektíve sokra tartom egyes részeit, de szubjektíve annyira nem voltam oda érte, mert az ilyen lassú iskolai mindennapi élet csajokkal nem az esetem, még ha ez különleges is a műfajon belül. A gyengébb részei miatt untam is néha. Kicsit filozófikus darab, melyben a felhők és a macskák is jelentős szerepet kapnak! Kb. erős 6 nálam. De mindenképp megérte. Aki többet akar róla olvasni annak ajánlom az AniDB review részlegét.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.10.19

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

