Gantz

Végül is egész jó hentelős cucc ez a Gantz anime. Nálam kb. 10/6 és 10/8 között ingadozott. A seinen kategória nekem egy kicsit fura: persze a nyílt erőszak tekintetében oké, de a felvetett témáknak/hangulatnak/érzelmeknek/szexualitásnak csak kisebb része szerintem, nagyrészt teljesen shounen érzésem volt a nézése közben (el tudom képzelni, hogy valahol 15-20 év között nagyon bejöhet az anime a fiúknál). Az, hogy sokan gyönyörűnek minősítették a látványvilágot elég érdekes, mert talán ez az egyik legnagyobb gyengéje (karakterek, háttér, animáció, CG – időnként mind kritikán aluli) – DE ezt ITT pont nem érdekes szerintem, én még pontot se vonnék le érte, mivel a tartalom (meg a vérgőz) eltereli a figyelmet róla. Érdekes volt a Kenshiro/Goku (Hokuto no Ken, DBZ) párhuzam – a motoros bandánál egyértelműen még Akirára is asszociáltam. Először kissé gagyinak tűntek nekem (is) az ellenfelek főként a robot/madár, de később már egész megtetszett a furcsa hangulata a dolognak, itt is az volt az érzésem, hogy valami retróhoz nyúlhattak, csak nem tudom, hogy mihez. A rádiós-dalt csíptem nagyon!:) Nem kevés hibája ellenére szerintem érdemes megnézni, főként azon korban lévő fiatalembereknek, akiknek nemi érése ongoing, tesztoszteronszintje emelkedett, társadalommal szembeni utálata/lázadása kifejezett.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.07.24

Vélemény, hozzászólás?

