Gedo Senki

Nekem is van egy tippem a Gedo Senki (Tales from Earthsea) eredetére, de ez nem könyv, hanem manga: Shuna no Tabi. Ez a papa alkotása 1983-ból, színes, alig több, mint 100 oldal – úgyhogy Gedo Senki ügyben javaslom elolvasni, mert legalább annyira témába vág, mint a Szigetvilág, csak ezt nem szokták említeni! Meglepő azonosságokra bukkanhat az ember itt a filmmel, de nem csak ezzel hanem több Hayao filmmel is – szóval Miyazaki rajongóknak kötelező! Egyébként meg a Gedo Senkit már jó ideje néztem és valószínűleg kezdetleges felirattal, úgyhogy most visszafogottan nyilatkozok inkább csak, de még így is azt kell hogy mondjam: én nem értettem igazán a negatív kritikákat! Először is ez volt Goro első önálló filmje! A Ghiblik/Miyazakik közt nekem sem ez lesz a kedvencem, de azért símán befér a középmezőnybe és néhány tekintetben ki is emelkedik. Pl.: az, hogy a főhősünk egy “pszichopata apagyilkos” szerintem igen bátor és jó húzás az előző Ghiblik ismeretében. Az igaz, hogy ezt a bátor ötletet szerintem sem tudták kihasználni megfelelelően. Viszont pl. a Teru no Uta c. szösszenetbe a filmből oly nagyon beleszerettem, hogy csak ajánlani tudom másoknak is ezt és Teshima Aoi egyéb dalait, klippjeit.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2007.08.30

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

