Kara no Kyoukai (Garden of Sinners) 1-7

Movie 1: Fukan Fuukei (Overlooking View)

Igazából az ilyen filmsorozatokat is egy téma alatt kellene tárgyalni – így hiába láttam már ezt a részt, de mivel mindet még nem, így se ismertetőt, se spoilert, még hozzászólásokat sem tudok olvasni, sőt a fordítótopikot és a műfajokat, témákat sem olvashattam végig – el kellett kapnom a szemem, mert láthatóan spoilereznek. Szóval így önmagában is tűrhető film, jó volt (10/7), de olyan sokat nem ad, meg nem is túl nagy szám. (szerk.: egyébként a kevés nagyon ütős jelenettől eltekintve se mondanám unalmasnak, az egy óra elég gyorsan eltelt rajta) Lássuk tovább…

Movie 2: Satsujin Kousatsu / Murder Study (part 1)

Nos az első részétől még nem voltam különösen elájulva, de ez már nagyon jó lett! 10/9-10 közt. Érdekes mód, akár így külön is megállná valamennyire a helyét, de nyilván (remélem) a többi rész még előnyére tovább bontogatja. Hozzászólás- és ismertetőolvasás marad az összes rész megnézése utánra… Az első részhez képest egyébként már a kezdés is jobb volt, grafika is javult, többrétegű lett, ráadásul vicesebb és romantikusabb is egyben, mindemellett a feszültségszintet megtartotta. Ismét csak az tudom mondani, hogy az egy óra végig fenntartotta a figyelmem, gyorsabban elszaladt, mint egy “átlagos” többször bealvós, húszperces tévésorozat rész. Várakozással tekintek a folytatás elébe… (a legvége egy pöttyet megzavart, hirtelen azt hittem, hogy véletlen kihagytam egy filmet… de majd tisztul ez, gondolom)

Movie 3: Tsuukaku Zanryuu (Remaining Sense of Pain)

Kicsit meglepődtem rajta, hogy a film első fele mennyire érdektelenségbe fulladt, átlag alatti, unalmas lett. A második fele jobb, de így is elég egysíkú, szimpla. Néhány rész azért egész jó volt benne, ezért 10/6.

Movie 4: Garan no Dou (Void Shrine)

Nos, ezt már semiképp sem lehet különálló filmként a többi nélkül nézni. Egyébként az előző – nekem gyengébb rész után ez ismét jobb, érdekesebb, de továbbra is többet vártam volna tőle (főként a 2.filmhez viszonyítva). 10/6-7 nálam.

Movie 5: Mujun Rasen (Paradox Spiral)

Huh. Na ez megint egy nagyon jó rész volt! (ugyan nem tökéletes) Rám is fért az előző kettő gyengébb után. A grafika eddig ebben volt egyébként a leggyengébb – bár pont nem nagyon számít, de azért mégis. Jó sok frankó beállítás volt benne, technikailag szép volt sokszor a kamerakezelés. Sajnáltam, hogy viszont többször felpuhult, komolytalan lett – és itt nem arra gondolok, hogy volt benne pár haláli poén is, mert azok nagyon tetszettek. Az akció is inkább csak az elején tarolt. Meg kicsit lehetett volna összetettebb, bonyolultabb. Mindenesetre a hossza ellenére végig lekötött, élvezet volt figyelni. 10/8-9 nálam. Megint kiváncsivá tett a folytatásra…

Movie 6: Byokyaku Rokuon (Oblivion Recorder)

Ez a sorozat kakukktojása eddig. Nagyrészt (de nem teljesen) mellőzi a korábbi hangulatotokat, eszköztárakat (viszont az ED utáni rész tekintetében ismét kilóg a lóláb…). Aranyos volt és nézette is magát, tulajdonképp jónak tartom, de csak 10/6-ig terjedően. A grafika viszont talán itt volt a legjobb eddig és az aláfestőzene is kellemesen megcsillant néhányszor. Már csak egy film és lehet ismertetőket, meg kommenteket olvasni…

Movie 7: Satsujin Kousatsu / Murder Study (part 2)

Nekem ez a legellentmondásosabb rész a sorozatban. Egyrészt talán itt a legjobb a grafika és az “operatőri” munka is kellően változatos (még mindig… vagy egyre jobban). Plusz ennek a vége felé fordult fel a gyomrom eddig először úgy igazából: ha nem tudnám, hogy a szexualitás jó dolog, frankón elmenne tőle a kedvem (ezt természetesen a film erényei közé sorolom…) Másrészről viszont baromi unalmas, semmitmondó párbeszédek, átlagos részek is vannak benne: ilyen gyengét most találtam először a sorozatban. A vége kissé túl szirupos, de nem bántó, ellentétben az előbbiekkel. Továbbá nekem túl egyszerű és lineáris volt – tekintve a korábbi kedvenc részeimet is. Összességében 10/8-t mégis kénytelen voltam rányomni, hiába vannak gyengébb részei is. A sorozat egésze is kb. ennyit ér nálam, tehát mindenképp ajánlott a megnézése, nagyon jó kategória (hibái ellenére is). Kicsit egyébként haragszom a sorozatra, mert nem kellett volna sok hozzá, hogy tökéletesre csiszolják. Epilógust inkább már nem is nézek, nincs rá szükségem, hogy tovább rombolják a sorozat renoméját…

S most, hogy végeztem vele, megyek ismertetőket olvasni!:)

Szerk.: (visszatekintés) Az ismertetők (mind) nagyon jók lennének, de sajnos brutális spoiler van rögtön az elsőben, nem is értem, hogy lehet beleírni egy sorozat első részének ismertetőjébe, hogy mi történik majd az utolsóban! Ez nálam totál kiveri a biztosítékot. Nekem túl sok a sztorileírás is általában, de tudom, hogy a nagy többség szereti, úgyhogy ezért nem lázongok, meg úgysem olvasom őket sosem. Van némi tárgyi tévedés is és az időrendi-megjelenési sorrend magyarázata szerintem kicsit zavaró lett. Tekintettel arra, hogy a sorozat minden filmjéhez külön ismertető született kicsit azon is téptem a hajam, hogy a műfajoknál és témáknál mindig ugyanaz szerepel, holott igen nagy különbdégek vannak az egyes filmek közt. Itt is pl. nekem bántó spoiler, hogy már az első résznél több olyan téma és műfaj is felsorolásra kerül, ami majd csak részekkel később kellene, hogy kiderüljön…

Szerk.2.: a “fikázásaim” ellenére azért olyan “ideiglenes kedvenc-féleségnek” veszek fel egyet a filmek közül és egy OST-t is.:)

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.10.24-28

 
Reklámok

One thought on “Kara no Kyoukai (Garden of Sinners) 1-7

  1. Ezt a sorozatot ajánlanám azoknak, akik még barátkoznak csak az animékkel. Ehhez a rejtélyes bűnügyeket megoldó, X-aktaszerű alapfelálláshoz, illetve ilyen erősen filmes rendezés mellett nem is szükségeltetett volna az animációhoz nyúlni, de bebizonyította, hogy mennyire fel tudja az ám dobni az egyszerű dolgokat is!

    Én egy hosszú hétvége alatt toltam le az extrákkal együtt, és tényleg még így maratonban is úgy tűnt, hogy hamar elszállnak a részek. Nézette magát.

    Nem az a “klipszerűen” pörgős, ideges anime, mint a legtöbb. Például egész percig azt nézhetjük, ahogy Shiki unottan, fél kézzel szenvedve kibontja majd nyammogja az eperfagyiját. Király. Az ilyen és ehhez hasonló jelenetekkel hamar közel került hozzám a két főszereplő. Talán mert sok tinihősös sorozatot láttam akkortájt, és üde színfolt volt felnőttek problémáit látni.

    A teljes történet szerintem érdekfeszítő volt mindvégig, noha nagyon röviden összefoglalható lehetne bármelyik rész cselekménye. A sok filozofálgatás pont nem hatott rám annyira (ennek ellenére az epilógust is legyűrtem!), valamint a varázsvilágra ugyancsak színesítésként tekintettem, ellenben a párosnak a kapcsolatára ráfókuszáltam. Így a kedvenc romantikus animém lett. Valóban Kokutou és Shiki közös jelenetei helyenként hálivúdiak voltak, főleg a végén, de mivel rajongó állapotban voltam, ezért kajáltam akármit tesznek.

    Nálam átlagolva 10/7.5.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

