Guin Saga

Ahogy beletekergettem a Guin Saga animesorozatba, az volt az első gondolatom, hogy gyönyörű! Aztán a második, ahogy elkezdtem nézni, hogy az ED bámulatosan gyönyörű (szemnek és fülnek egyaránt)! Guin belépője, bemutatkozó harca is jót igért. Aztán a 10. rész környékén már én is úgy voltam vele, mint FFnF írta az ismertetőben: kiemelkedő anime… csak számomra nem pozitív értelemben, hanem a ratyi történetvezetésű művek közt. Könyörgöm: közel a sorozat felén át rettentően gyenge volt ilyen tekintetben – ezt már a tényleg gyönyörű hátterek és karaktererek, illetve a jó harcok sem feledtették. Ráadásul az animáció is elég spórolós volt a legtöbbször, elég sok állóképes dialógus volt – még a szájmozgásokat is lespórolták. Szerencsére a tizenvalahanyadik részben a szép és akciódús, de meglehetősen logikátlan és üres sorozat átváltott egy több szálon futó, intrikusabb, összetettebb stílusra, jobb lett. Érdekes mód az ED-t – amit elsőre imádtam – elég gyorsan meguntam, áttekertem, de az OP-t (ami elsőre ugyan gyönyörú, de kissé átlagos volt) mindig végignéztem. Összességében nekem a hibái miatt 10/7 – de az első fele miatt ezt is lefelé megnyestem. A light noveles eredetének megfelelően úgy éreztem, hogy túl fiatal korosztályra hozták ki, ennek megfelelően brutalitás és vérengzés nem volt benne (ami önmagában nem is gond – de azért a komolyabb, komorabb, felnőttebb Conan sztorikhoz nem ér fel, ha már izmos-hősös-fantasy kategóriát nézünk). A korábbi manga verziók kicsit erőszakosabbak voltak, nekem az első keltette fel a figyelmemet (a második kb.az animével azonosan kezd és halad, míg az első egy külön sztori – ha jól olvastam). A light novelbe belelapozva úgy tűnt, hogy jobb a történetvezetés, mint az animében, de a nem túl erős angoltudásom mellett az sem tudott meggyőzni arról, hogy jobban el kell mélyülnöm benne. Ahogy nézegettem a light novel képeket rájöttem, hogy az egyik Amano által készített Guin Saga rajz átalakított verziója volt jó sokáig az asztalomra feszítve, imádtam…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.06.19

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

