Gyakkyou Burai Kaiji: Ultimate Survivor

Az Ultimate Survivor Kaiji a fajta anime, amit nemigen csíptem eddig:
1. képi történés, animáció alig, összességében inkább gyengus látványvilág, +
2. sokat dumálós: belső monológos, logikázós, erkölcsözős (én a Death Note-al kerültem ilyenből először közelebbi kapcsolatba), +
3. ráadásul nekem kicsit túl hosszú is, aki főként a mozifilmek kedvelője.
MÉGIS MAJDNEM KEDVENCEM LETT!!! Bámulatos anime! Ha még egy kicsit a Death Note-ot használom párhuzamnak, akkor azt mondanám, hogy a Kaiji, mint seinen mű egyes részeihez képest kis túlzással az előbbi szinte már shounen-nek sem tűnik, hanem kodomová törpül. Érdekes, hogy a Kaijit tizedannyian se jelölték be látottnak…

Ott kezdődik a dolog, hogy gyorsan addiktív lesz: olyan kb.6-8 részes csomagokon belül szinte abbahagyhatatlan és rettenetes izgalmas. Jól felosztható 4 részre (aki nézi rájön, hogy miért), ebből már az első adag 10/8-al kezdett nálam és a végére 10/10 közeli lett. A második adag olyan, ami miatt szerintem érdemes animékat nézni! Itt vált kedvencgyanússá a cucc, nem részletezném a pszichológiai és szociológiai vonatkozásait – szuper. A 3. adag nekem már egy kicsi visszaesés beltartalom területén, de egyes külső jellemzők tekintetében (brutalitás) pont itt hág tetőfokára a sorozat. Itt már csak olyan 10/7 nálam, de az előzőek miatt kedvencnek még bentvan. S, az utolsó 4. adag, az ami nekem tönkrevágja, visszasüllyed átlagos szintre vagy az alá is… Azzal együtt, hogy a befejezéstől nem vártam mást, kb. ide kellett eljutnunk szerintem is az “ember: küzdj, és bízva bízzál!” stádiumba… csak a sorozat eleje ennél jóval többet érdemelt volna. Na, mindegy, ettől még pontozás alapján a nagyon jó animék közé kerül nálam. Mindenképp ajánlom azoknak akik vettek már fel vagy terveznek felvenni lakáshitelt!:)

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.07.03

Vélemény, hozzászólás?

