Kappa no Coo to Natsuyasumi

Említsük meg, hogy az angolul Summer Days with Coo c. animefilmhez szuper stílusú magyar felirat is rendelkezésre áll! Szerintem egyébként az animét sokan felülértékelik, nem szólnak a gyengéiről. Szóval egy Mainichi díjas filmmel van dolgunk, ami ezzel igen előkelő társaságba emeli! S szögezzük le rögtön az elején: valóban jó film! Nekem 10/7 lett. Kedves film, szép történet, mely nem mellőzi az életszagú humoros helyzeteket, de egy idő után szomorkásba hajlik. Kritikaként hallottam, hogy 2 és negyed óra túl sok – nekem még ez sem volt hosszú, nem volt unalmas, pedig lassabb filmről van szó. A vége tetszett, szerettem a zenéit és a hangulatot, amit ez megteremtett és néha nagyon-nagyon aranyosak voltak a szinkronhangok!

Azonban a látványvilág gyönyörűsége tekintetében vitatkoznék! Szerintem a háttérek nem voltak lenyűgözőek, sőt többször még szépnek sem mondhatóak. Ugyanakkor a karakterek is elnagyoltak, csúnyácskák. Ráadásul a hátterek és a karakterek találkozása problémás: vagyis nagyon elütnek egymástól (ahogy pl. a víz is elüt a környezetétől). Bár az az igazság, hogy most ahogy írom ezt, még eszembe jutott egy dolog:

Vagyis, hogy a film elején az Edo kori éjszaka nagyon szép és símogató, meleg volt, majd a jelenkori város elég szürkeárnyalatosra sikerült és úgy tűnt, mintha többször valódi fotókat használtak volna. Egyszóval itt már gyanúztam rá, hogy ez direkt van és arra tippeltem, hogy később a természetbe kerülvén, majd lágyabb, élettelibb színeket kapunk. Bár valóban így lett, de ezt nem éreztem annyira kifejezettnek (kicsit talán még határozottabb kontrasztot vártam volna épített környezet-rideg valóság és természet-misztikum között). Aztán a végére el is felejtettem ezt az egész koncepciót, csak most így utólag jut eszembe, hogy lehet, hogy a karakterek elütése a környezettől, “csúnyaságuk” is szándékos volt (mármint nem anyagi szempontból, hanem mondanivaló miatt)? Vagyis, hogy nincsenek, nem vagyunk harmóniában a környezetünkkel? Meg, hogy a kappa volt a legszínesebb, legszebb az emberek közt – talán mert ő őszinte volt és tiszta? S mintha a film végére, már nem ütöttek volna el annyira a karakterek a környezettől? Lett volna ilyen tudatos technikai megoldás a filmben vagy csak az én szemem szokta meg? Oké, legyen az értékelés: 7,9xD

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.04.22

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

