Berserk anime

Igencsak kedvelem az egyediséget, a szimbolizmust, a nehezen érthető, mély mondanivalóval rendelkező alkotásokat – ez a Berserk animesorozat viszont nem ilyen szerintem, hiába címkéztek be előttem ezen jellemzőkkel. Az AnimeAddicts.hu oldal egyik legolvasottabb ismertetője a Berserké, de magát az animét én NEM AJÁNLOM SENKINEK, szerintem időpocsékolás a megtekintése. A sorozat kb. a feléig meglehetősen unalmas, lapos történetében is, a mások által is említett grafikai problémák tényleg bántóak és az akció vagy a brutalitás sem viszi el a hátán az animét, mivel ez is kevés, színvonaltalan (ergo: 5-t sem érdemel 10-ből). Így a tizensokadik részig egy átlagosnál rosszabb animével van dolgunk. Ezután javul annyit a grafika és a történet is, hogy már sosem bántó, sőt néha egészen magával ragadó, mely különösen igaz az utolsó részek némelyikére, de ez már ÖSSZESSÉGÉBEN szerintem kevés, hogy mentse az egész sorozatot. (Egyszer a mangába azért lehet, hogy beleolvasok.)

Kiegészítésként megjegyezhető, hogy kissé túloztam… de az is túlzás, hogy tökéletes mű, hogy 9 pontszám feletti értékelést kap (kiegészítve magam: esetenként valóban izgalmas, de csak ritkán magával sodró, többször meglehetősen unalmas, lapos – de lehet, hogy ha 12 részbe sűrítik vagy egy filmbe akkor jobb véleménnyel lennék róla). Szokták még dicsérni a Berserkben a “mögöttes tartalma(ka)t” –  itt is ellent kell mondjak: egyrészt szájba rágták, mint általában, másrészt számomra triviális volt – ÉS engem nem vágott földhöz, nem döbbentett le stb. (ez megint nagyon szubjektív). Még valószínűleg ezért is csalódtam benne, hogy TÚL “ROMANTIKUS”! Ahhoz képest, hogy komoly drámára, akcióra, komor, sötét hangulatra számítottam előzetesen – “lájtos” volt. Mindig ezekkel a fránya várakozásokkal van baj – bár igyekszem előzetesen minél kevesebbet tudni egy megnézésre váróról, azért egy-két dolgot hallottam erről is, főként azt, hogy mennyire dicsérik és komor…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2010.10.15

Reklámok

5 thoughts on “Berserk anime

  1. Azért erre a sorozatra én nem vágnám rá a “pure evil mainstream anime” jelzőt. Igaz, az elején felsorolt jellemzőkön jót nevettem, de én egy könnyed, középkori darálós animeként emlékszek rá, amin jól szórakoztam. Nem hiszem, hogy bele kellene nézned a mangájába, ha eddig nem tetted meg. Egyrészt befejezetlen, másrészt meg még a hardcore rajongók is elvetemültnek tartják a “legújabb” fejezeteit.
    Amúgy emlékszel rá, hogy milyen “mögöttes tartalmakra” gondoltak? Mert még csak rémleni se rémlik, hogy lett volna benne.

    Kedvelés

    • Emlékezni? Ááá! Halványan rémlik ez-az, de inkább nem tippelnék. Biztos a rengeteg AA-s hsz-ben olvastam őket. Amúgy az anime 10/6-t kapott tőlem, ami viszonylatomban egyáltalán nem rossz, átlagon felülinek számít, a Prototype egyfejezetes manga meg 10/8-t, amit meg csak a legfelső határomat áttörő, engem igazán elbájolóknak osztogatok.

      Kedvelés

  2. Na, ez milyen érdekes, mert teljesen igazad van: ez a sorozat nagyon gyengén van megcsinálva. És ennek ellenére imádom! Tisztában vagyok a hibáival, viszont így sem tudom lepontozni. 🙂

    Hiánypótlónak tartom ezt a sorozatot, és úgy gondolom, hogy remakeért kiált. Jóllehet láttam a movie változatot, de az kevés. Aztán persze folytathatni is kellene, nem csak újraalkotni.

    Egyébként elsősorban Guts miatt gondolom fontosnak ezt a történetet. Olyan ritka egy emberfeletti ember (nem Nietzschére utalok, hanem hogy férfiállat :D) főhőst látni a kalandozós animékben. Mert bizony túl sok a különleges képesség (és azok bemondása… fúj!), varázserő és mecha ezekben, amitől egyébként veszítenek a komor feelingből, óhatatlanul elterelik a komolytalan irányba…

    Egy szó, mint száz, legalább azoknak ajánlanám tehát, akik például még mindig tudják élvezni az Arnold Schwarzenegger-féle Conan, a barbárt! 😀

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

