Kotonoha no Niwa (The Garden of Words)

Valóban állejtő vizuális megoldásokat kapunk a Kotonoha no Niwa, avagy The Garden of Words c. Shinkai animefilmben! Csak ámultam és bámultam. Ugyanakkor ismét azt kell mondanom, hogy hiába gyönyörű, hiába a sok profi filmes technika, ha nem elég ízléses. A kevesebb néha több. Shinkai lassan már nem is hollywoodi, hanem bollywoodi… A történet, az érzelmek, a párbeszédek stb. nem olyan rosszak, de sajnos egyáltalán nem is kiemelkedőek – átlagosak/ elmennek. Erősen lábfetisiszta cucc (szerk.: ahogy többen írták, pl. Gorgils is AniDB-n) – még én is majdnem beindultam rá, pedig nincsenek ilyen hajlamaim. Egyszóval én már nem hiszem, hogy lenne ebből a pasiból valami extra. Hacsak nem adja át a szöveg-, történet-, forgatókönyvírást, rendezést másnak. Ő maradhatna fő látványfelelős, producer tudomisén… Azért szívesen néztem, erős hatossal honoráltam tízből. Persze, ha nem láttam volna a többi alkotását és ez lenne az elsőm, akkor valószínűleg rávágnám, hogy nagyon jó. Az előző animéjénél jobb is, de az “5 centi”-t és főként a ‘Voices of a Distant Star’-t nem éri utol.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.06.06

Vélemény, hozzászólás?

