Kuuchuu Buranko

Pszichiátriai témakörben sokkal-sokkal jobb alkotások vannak ennél a Kuuchuu Buranko animesorozatnál, úgyhogy nekem csalódás. Az első egyharmad konkrétan nagyon gyenge volt, aztán azért már feljött egy átlagos, elfogadható szintre, az utolsó rész pedig többségében kiváló szintet ütött meg. Kicsit olyan extravagáns külcsín, csökkentett értékű, egyszerűsített belbecs fíling – számomra. Kedvenc részeim: a pszichiáter, a yakuza és az utolsó kombinált epizód. Kb. 6-7 pontot kap 10-ből.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2010.12.19

6 thoughts on “Kuuchuu Buranko

  1. “Pszichiátriai témakörben sokkal-sokkal jobb alkotások vannak ennél…”
    Itt “pszichiátriai” alatt az intézményre gondolsz, ahol játszódnak, vagy úgy általában és inkább a pszichológiai témájúakra? Amennyiben az előbbi, úgy nagyon érdekelne, hogy milyen animéket tudnál ehhez ajánlani. Tehát mondjuk egy Száll a kakukk fészkére típusút simán kiprószálnék.

    Ez a sorozat nálam egyébként tervbe van/volt véve. Viszont a pszichológiai témában sok olyan van még a megnézendőim listáján, amelyek ígéretesebbnek tűnnek. Illetve ez a kis szösszeneted is eltántorított. 🙂

    Kedvelés

    • Szerintem ne hagyd magad eltántorítani! 🙂 Azért 10-ből 7 pontocskát végül ráütöttem én is. És csak egy 11 részes rövid sorozat. Az igaz, hogy sok olyan pszichológiai vonzatú anime van, ami ennél jobb – de ilyenre nem emlékszem, ami konkrétan végig kifejezetten pszichiátriával, pszichiáterrel dolgozna. Szóval érdemes belelesni – mert másikat asszem nem tudok ilyet ajánlani…

      …mint animét, mert szerintem rám – többek által kritizált – jellemző módon simán összehasonlítottam az élőszereplős filmekkel, könyvekkel és azért mondtam rá, hogy kevés. Úgy kevés. Ahhoz képest. Mondjuk, igen, egy Száll a kakukkhoz vagy akár egy Cyborg vagyok, amúgy minden okéhez képest. Mert igen, itt kifejezetten pszichiátriára, mint intézményre, mint orvosi szakterületre, mint pszichiátriai tevékenységre, mint betegségekre gondoltam és nem csak úgy általában pszichológiai témát is tartalmazó műre.

      Kedvelés

      • “Cyborg vagyok, amúgy…” á, az milyen jó kis film szintén. A rendezőjétől, Chan-wook Parktól az Oldboy például az egyik nagy kedvencem. Valamennyire ugyancsak idevág – ahogy a főszereplő fogságával indul a történet -. Ha nem láttad, akkor egyszer majd feltétlenül nézd meg, merem ajánlani.

        Sejtettem egyébként, hogy nehezen fogsz tudni ajánlani ezekhez hasonló animét. Azért kérdeztelek, hátha csak én nem találtam meg őket. Szeretem az olyan témájú filmeket, ahol egy intézmény foglyai az emberek: börtönben játszódó történetek, vagy ugye pszichiátria stb. Sajnos aktuálisnak érzem a mondanivalójukat, főleg a Száll a kakukké lett nagyon az.
        A Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin animét például pont ilyen elvárásokkal kezdtem el nézni, de végül csalódtam benne.

        Kedvelés

        • Az Oldboy-t “természetesen” láttam! 🙂 Sőt a sztori manga eredetijét is elolvastam – de kár volt, a film sokkal jobb. Iskolapéldája annak, amikor a szabadon kezelt adaptáció (fel-, átdolgozás) messze túlszárnyalja az eredetit. Később egyébként a rendezőtől a Bosszú trilógiából a Bosszú asszonyát még jobban megkedveltem, mint az Oldboyt.

          Az igazán jó történetek szerintem mindig aktuálisak maradnak, mert rólunk emberekről szólnak, meg az általunk teremtett elcseszett világgal és intézményrendszerrel – ezek problémái meg örökkön-örökké újra és újra nagyon hasonlóak lesznek, az idők végezetéig. (uff, ezt a kinyilatkoztatást… 😀 ) A Rainbow animén kívül is van még pár börtönös, de azok is inkább az akció vagy a melodráma irányába húznak vagy a WTF-faktor felé.:)
          Egyébként már alig emlékszem a Száll a kakukkra… olvasni meg asszem nem is olvastam… neki kéne vágni… még egy dolog ami az animézés elé furakodhat… 🙂

          Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

