Mahou Shoujo Madoka Magica

Hála istennek Ricz és Mariko már leírta előttem kb. a lényeget a Mahou Shoujo Madoka Magica animesorozatról (roriconfan-t nem volt erőm végigolvasni AniDB-ről, mindenesetre 10/6,5-re tette), valami ilyesmi az enyém is, legalább nem kell ismételnem. Pontozásra is egyezünk 10/6-al zártam (jóindulattal). Nekem olyan volt a Madoka Magica, mint a Bakemonogatari: ennek is (sokkal) nagyobb a füstje, mint a lángja. Gyakorlatilag egy átlagos loli/moe animével van dolgunk sok hibával meg pár pozitívummal. Méghogy a mahou shoujo megreformálása vagy dekonstrukciója… Á, dehogy. A drámaiságáról már ne is beszéljünk: a hagymapucolás is megrázóbb ennél. Most se láttam még sokat, de egy párat már igen és bizony ezen a műfajon belül is van sokféle (ennél szerintem bőven jobbak pl.: Arjuna, Dai Mahou Touge, Princess Tutu, Puni Puni Poemi, Re: Cutie Honey, Shamanic Princess, Shoujo Kakumei Utena). A Madoka Magicát inkább átlagosnak mondanám, sokszor pl. a Sweet Valerian is komolyabb, felnőttesebb ennél. Sajnos kb. bárhol abba tudtam volna hagyni, bármikor. Az első részei nálam 10/4 körüliek, átlag alattiak voltak, a fele körül erősödött csak átlagosra. Látom rajta a Japán Média Művészet-díjat: nyilván értékelték, hogy többféle művészeti stílust vittek a látványba, híres alkotókat és festményeket (pl.: Picasso, Dalí, Van Gogh) idéztek meg és a Faustot is előhúzták a varázskalapból. E kapcsán én azt nem tudtam eldönteni, hogy örüljünk-e neki, hogy “a magas művészet leereszkedik a pórnéphez” vagy szomorkodjunk, hogy “gyöngyöt vetettek a disznók elé”. Emberek, a SHAFT (megint) “meghintáztatta” a fél világot, akik boldogan be is cumizták ezt, mint ahogy az animében Kyuubee is tette a csajokkal…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.08.08

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

