Mitsudomoe

Nagyon sok hatalmas poén van a Mitsudomoe animesorozatban! Jó volt az is, hogy megidéztek más filmekből zenéket: ahogy Ricz említette a Battle Royale-t, nekem még a Nausicaa jött le, meg volt még két nagyon ismerős amire nem jöttem rá honnan. A 2.rész a testnedvekkel tényleg kicsit gyomorforgató volt, de nekem tetszett. Általában ilyen profán poénokkal dolgozott a sorozat, ami önmagában nem baj, de sajnos viszonylag kevéssel úgyhogy egyben nézve unalmas is lett. A karakterek tudtak nagyon aranyosak is lenni, bár ahogy a mangába belekukkantottam ott, ha vázlatosan, de sokkal változatosabbak és kevésbbé óvodás kinézetűek (viszont apuka sokkal “karakteresebb” az animében). Eddig ez még egy átlagos vagy inkább annál kicsit jobb vígjáték lenne (tehát 5-6/10 nálam)… Azonban:

Az a gáz vele, hogy ha lájtosan is, de ez bizony pedofilképző. A szerepelők elméletileg 12 év körüliek, de egyértelműen 6-10 év közötti kinézetűnek rajzolták meg őket. Melyhez képest folyamatos szexuális kontextusok, utalások, beállítások közepette láthatjuk őket, melyek némelyike már túl sok. Kár érte, mert ha egy pár helyen visszavesznek már nem olyan gáz. Így viszont mínuszba kellene pontoznom összességében, ha lehetne. Épp ezért köszönöm tion74 és Dakkon korábbi hozzászólását. Oké prűd vagyok (de annyira nem, hogy ne tudnám, hogy egyébként 12 éveseket érdekelhet már a szexualitás), “öreg”, meg gyerekes és ez az első animém ami konkrétan moe/loli – jut eszembe a loli nagyon hiányzik az ismertető témák közül. Csak, hogy ne legyen félreértés: nem akarom leszólni azt sem akinek tetszett, vagy tizenéves: csak tudni és látni KELL, hogy ez bizony vastagon a pedo-val szembeni tolarenciát csempészné be gonoszul az életünkbe. Szerintem ezt nem kell hagyni, meg ne ízlés kérdése legyen, egyszerűen minimális közös értékrendnek kell lennie és abból nem szabad engedni (a rajzolt szereplőkre vonatkozó magyar TÖRVÉNYI szabályozást meg nem ismerem).

Konklúzió: aki lehet hagyja ki, ne rombolja ilyesmivel az erkölcseit, úgyis megteszzük sokminden mással (meg van rakat [erotikus] vígjáték ezen túl is)! Viszont 12 év alatt és mondjuk kb. 20 felett (nehogy már a bugyivillogtatás legyen a legizgalmasabb akkor is, meg tessék gyermeknevelésre készülni, ne gyermekgyalázásra) én erősen ellenjavallanám!

Szeretném még egyszer kihangsúlyozni, hogy nem ítélem el azokat, akiknek tetszett ez az anime, akkor se ha mondjuk 11 vagy 25 vagy 53 évesek. Megértem, hogy azokat, akik nem óvtak, védtek, neveltek még gyermeket, azok ezt a témát könnyebben veszik. Szerintem én is így voltam vele anno (minket is érdekeltek az általánosban a lányok szoknyája és blúza által fedett részek, gimiben jópáran érdeklődtünk a tanáraink iránt…) Aztán ez komoly párkapcsolattal sokat változott, nem beszélve a gyermekszületésről… Az előző bejegyzésemben leírtak egyébként egy kicsit részemről túlreagáltak, demagógok – ezt elismerem. Annyit még, hogy: lolita témában nem vagyok teljesen elfogult, nem gondolom azt hogy nem lehet jó, bár eddig szerintem inkább élőszereplős drámák győztek meg a témában (mellesleg “mocskos poénok”-ból is láttam már sokkal jobbakat, kreatívabbakat élőszereplősben, mint ez, csak felnőttebbekkel).

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.02.24

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

