Mokke

A Mokke animesorozat kapcsán nem értettem Dottris korábbi hozzászólását, miszerint elsősorban gyerekeknek szánták a sorozatot… Legalábbis az anime első negyede alapján: Ugyanis olyan 8-10 év alatt én biztos összecsíkoztam volna rajta a gatyámat… Másrészről így 30-on jócskán túl is nagyon megfogott. A japán szellem- és hiedelemvilágon túl ugyanis az “embernek lenni” egyetemes és örök kérdéseivel fogalalkoztak igencsak felnőtt módon. Egyszóval itt úgy éreztem, hogy nálam akár be is előzheti azt a két sorozatot, amihez szokták hasonlítani: a Natsumét és a Mushishit. Pedig szerintem a látvány és a zene is csak átlagos szinten volt. Az OP ének talán, ami ebből kiemelkedik – a refrén banális popularitását kivéve, meg a fele környékén volt egy rész, ahol indiai/roma muzsikát nyomtak – az frankó volt (az OST se fogott meg külön – egy tradicionális shamisen produkciót kivéve). Sajnos az első negyed után (ami nagyon jó körüli) egyre inkább elhagyták a komoly tartalmat, a végefelé már unalmas is lett, így csak átlagosként zárt nálam, amit összességében még lefelé megnyestem pontszámilag.

Viszont, ha a MAL-on igaza van egy értékelőnek… Idézem: “The anime adaptation is a horrible butchering, which seemingly retains only the characters and setting, and completely rewrites the story into sappy and ham-handed melodrama. Any trace of the subtlety and heart of the manga has been obliterated in one fell swoop.”
A mangafanok ilyen véleményét fenntartásokkal szoktam kezelni, de az anime második felében én is ilyesmit éreztem, de az említett első negyedben pont nem: azt kellett volna továbbvinni! A manga első fejezetét/történetét elolvasva az is azt a nagyon jó szintet hozza, zseniális seinenes csattanóval, amit én vártam volna a sorozattól, mert mutatta is, hogy tudná. Azért így se bánom, hogy láttam, de nagy csalódás, ahhoz képest, amit az elején ígért. A manga meg megy olvasandónak…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.08.05

Vélemény, hozzászólás?

