Mudazumo Naki Kaikaku: The Legend of Koizumi

Szerintem összességében nem fergeteges a The Legend of Koizumi ova, de egyes részei bizony azok!:) Összességében azt mondanám, hogy jó. Még csak nem is nagyon jó. DE: ettől függetlenül mindenképp ajánlom megtekintésre, persze a politikusokról való előzetes tájékozódás után! Szívem szerint azt mondanám, hogy nézze meg mindenki, aki érdeklődik Japán iránt, mert nem sok ilyen kortárs politikai vígjátékot látunk az biztos! (konkrétan nekem 400+ animén túl az első, de AA kereső se dob erre hasonlót és anidb-t meg lusta vagyok átnyálazni jobban most) (ha nem vesszük az élőszereplősöket akkor én pl. az Amerika Kommandó: Világrendőrség bábanimációján szórakoztam ennél jobban, de az nem kizárólag politika). Nekem az volt vele a bajom, hogy nem volt elég szatírikus, megmaradt sokszor a profán poénok szintjén. Az ismertetőhöz kapcsolódva megjegyzendő, hogy a “valamint feltűnik még” rész után Vlagyimir Putyin-tól már tényleg csak egy-egy pillanatra villannak fel az említett szereplők, az már inkább csak kedvcsináló a mangához (pedig de kár: Julija Timosenko nagggyon dögös!). Az ova így három részből áll: az első a koreaiak elleni csata, a 2. és 3. pedig a kínaik két generációja elleni. Szóval néhol kiestem a gatyámból a poénjaitól, néha pedig kicsit untam. Érdemes még előre tájékozódni Hatoyama Yukio és Miyuki (mondjuk el nem birom képzelni, mi lenne, ha Magyarországon is elsütnének egy ilyen poént magyar politikusról, mint róluk), illetve Sugimura Taizo felől is (továbbá hasznos egy-két videót is megnézni róluk…). Bár pl. kihasználatlannak éreztem a főszereplő figuráját: nem használták, hogy Elvis-rajongó, nem éreztem rá utalást, hogy seiyuu is volt, “háborús bűnösök” (ez milyen egy nonszensz fogalom…) tekintetében sem volt semmi… Szóval fért volna bele jó pár utalás: a koreai és kínai csapat is elég egysíkúan lett ábrázolva. S igen: Koizumi csak azért volt ilyen Ultra(man)jó – mert magyar politikus nem volt: lenyomták volna mint a bélyeget… A mangájának olvasásán azért még gondolkodom, bár belelapozva elsőre nem fogott meg.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.06.30

Reklámok

2 thoughts on “Mudazumo Naki Kaikaku: The Legend of Koizumi

  1. Most hogy így olvasom, eszembe jutott, hogy ennek van animéje is. xD
    Igazság szerint én a mangát olvastam. Na nem végig, hanem cirka a 66. fejezetig. Csak ez is olyan, mint a Bleach, amit sokak szerint Aizennél abba kellett volna hagyni. Ezt a mangát meg a 49. fejezettel kellett volna lezárni. Vagy egy levezető 50 fejezettel, vagy valami ilyesmi.
    De addig viszont eszméletlen, sírva röhögtem már a végén és erősen fájt az oldalam. Badass pápa, és a náci (DB koppintás) Hitler, mint ellenfél egyszerűen letaglózó volt.
    Lehet belekóstolok az animeverzióba egyszer, de kétlem hogy visszaadná a manga hangulatát.

    Kedvelés

    • Most nézem, hogy nekem meg csak a fejemben lévő wishlisten volt a manga, így most a MAL-on is realizáltam. Egyelőre ennyi, marad nálam is a: majd egyszer…

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

