Nitaboh

Shinzo ajánlásához én is csak csatlakozni tudok, mindenképp megéri megnézni a Nitaboh animefilmet! Persze akciót, poénokat nem ettől kell várni, de mély drámát sem. Sőt nekem még a sztori kapcsán is volt olyan érzésem, hogy nem sikerült tökéletesen adaptálni a regényt, nem lett elég jó. Én egy percre sem untam, de kétségkívül a lassabb folyású filmek közé tartozik. Mégis kellemes időtöltést nyújt: történelmileg szépen beágyazott. A film összességében több, mint korrekt látványú: a karakterdizájn egyszerű, de a hátterek néha már túl gyönyörűek (ergo: giccsesek, pl. naplemente előtt piros ég, lila folyó). Egy vagy két helyen a történet is ugyanabba a hibába esik, mint a képi világ. Ez azonban túlélhető és valóban öszintén szívmelengető, megható pillanatai is vannak. A hivatalos oldalon írják, hogy több díjat kiérdemelt, pedig ez volt az első filmje a WAO-nak. (a 2.-ra kíváncsi is lettem azonnal, ami szintén történelmi, csak már a II.vh. utáni és kb.: “Hazánk: Japán” a címe) Kicsit azzal voltam elégedetlen a nézése közben, hogy keveset hallhattuk a shamisent, de a végén a shamisen-párbaj tényleg mindenért kárpótolt!:) Útkeresős-fejlődős-küzdelmes-történelmes, aminek a megézése után nagyon jó érzés tölti el az embert.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.07.07

Vélemény, hozzászólás?

