Nodame Cantabile

A magam részéréről engem a Nodame Cantabile animesorozat kilóra megvett, az első részétől az utolsóig imádtam! Pedig kicsit tartottam tőle, hogy egy szimpla romantikus komédia lesz… És tényleg az! Viszont jól csinálja: kedves, vicces, egyszerű. Kicsit aggódtam is a közepe tájékán, hogy mennyire viszik el drámai irányba, nekem nem hiányzott volna ebbe, de így is jó lett. Mindenkinek igaza van aki kritizálja mélységét, animációját, komolyzenei betétek prezentálását stb. (pl.: ahogy SplinterX írta: “messze van attól hogy szupelatívuszban kéne róla beszélni, hiszen a csodás zenén kívül se karakter, se történet, mondanivaló és grafika nem hordoz magában az átlagnál kiugróbb teljesítményt. Ez egy életöröm-anime…”)
Igen én is láttam. Értem is. De a szívem azt mondja, hogy teszek rá, ennél az animénél nem lényegesek. Pobot össze is foglalta röviden a lényeget. : ) Asszem régóta nem írtam már: 10/10!!! (Szigorúan szubjektív, teljesen megértem és “jogos”, ha valakinek ez csak átlagos vagy akár az alatti.) Ja, igen: magyar szinkronnal néztem, nekem rendben volt. Az ismertető meg vagy félreérthető vagy hibás néhány ponton – de tulajdonképp tetszett. Külön öröm volt itt is olvasnom, hogy némelyeket (vissza)terelt a komolyzene felé – ilyen szempontból kicsit hiányoltam, hogy nem volt legalább néhány rész, amit erősebben operának szenteltek volna az ex vonalán. (Hasonló zenekaros, karmesteres, aranyos témában melegen ajánlom megtekintésre a Gauche the Cellist c. animét / Piano forestet meg még nem láttam, de másmilyennek + drámaibbnak tippelem.)

Sajnos az OST meghallgatása után, a finoman szólva “változó színvonala” miatt számomra kicsit méltatlannak tűnik egy ilyen témájú animéhez. Ugyankkor poén, hogy benne van a “Nodame Rapszódia” – mármint természetes, hogy ott van, csak a nevén lepődtem meg kicsit.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.01.18

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

