Over Drive animesorozat

Jó pár év animézés és több száz anime után az OverDrive animesorozat az első “igazi” sportanimém. (Az Initial D-t ez előtt nem éreztem annyira a műfajba tartozónak, holott nagyon is az.) Átlagos, de jó sportanimének mondanám, ha lenne összehasonlítási alapom. Viszont mindenképp egy igazán jó shounen. Nem emelkedik ki semmiben, de jól, szépen teljesít minden területen. Kicsit a stílusra jellemző örlődés, ismétlődés, műdrámázás időnkénti (túl hangsúlyos) feltűnése az, ami levon az értékéből.

Viszont a DOKI-DOKI FAKTORA nagyon frankó!!!

Érdemes megemlíteni, hogy a műfaja ellenére az első fele a fiúknak, lányoknak egyaránt tetszetős lehet – sőt utóbbiaknak talán kicsit jobban is bejöhet. A második fele már shounenesebb, viszont seinen témákra, valószerűségre is jobban kikacsingat (mellesleg jórészt annyira izgi, hogy alig lehet abbahagyni). Nekem nagyon tetszett, hogy “vízhordósan” kezdték és ahogy Kubica is írta, később kaptunk egy kis ízelítőt egy valóshoz közeli csapatfelépítésről, -működésről. Ezenkívül sok minden volt, ami jól hozta az országúti kerékpárversenyek hangulatát és nem csak a márkák, hanem az egyes versenyzők, a szurkolók viselkedése stb. Persze mindez shounenes túlzásokban – amik, ha teljesen irreálisak is voltak, itt helyénvalóak. Viszont többször sikerült annyira szakmaiatlanoknak lenniük, ami engem már bántott kicsit (pl. a Kubica által is említett kísérőautó, meg kismillió más dolog). Én minden hibájával együtt is nagyon élveztem, ami nyilván köszönhető kisrészben annak is, hogy voltak olyan évek, amikor szinte minden Tour szakaszt végigizgultam, gyönyörködtem, a szökéseknél szurkoltam a sprintereknek, az emelkedőkön az apró, öregedő hegyimenőknek, az időfutamon a “mi” Bodrogi Lacinknak és egyáltalán mindenkinek, hogy hátha el tudják venni “Láncos Erőkartól” a sárga trikót, ami persze sose sikerült. S ezen felül azért voltak olyan szezonok, hogy a bringám órájába is bekerült jó pár száz kilcsi havonta.

Nálam a nyolcasról végül lecsúszott, de tetszett, jó volt, fiatalabbaknál pedig még jobban teljesíthet. A vége is oké szerintem. Persze a 17 kötetes mangájából csak kb. 3 kötetet dolgoztak fel (kb. 1 fejezet – 1 epizód lett címek alapján). Egyébként belelapozgatva a mangába: szerintem szuper lett az anime adaptáció, túlszárnyalta az alapanyagot. Ennek ellenére mindenképp olvasnám kiváncsiságból a mangát, de ha jól látom jelenleg csak a 7.kötetig van lefordítva.

Kicsit meg is hozta az étvágyam a témára, így pl. a Nasu-t ki is szúrtam magamnak.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.05.13

Vélemény, hozzászólás?

