A Conchita Wurst jelenségről – hetedhét országra szóló marketing-bravúr

Avagy a szakállas díva, mint a Guy Fawkes-maszk nagyságához méltó ikon(?)

Aki nem vette volna észre ettől harsog a net. Én eddig a magyar válogatóról írt posztom alá gyűjtögettem a nemzetközi versennyel és ezen keresztül Conchita Wursttel kapcsolatos véleményemet is, ott csekkolhatóak. Itt csak utalok rá ily formán, mert külön bejegyzésnyi szerintem nincs bennem róla már – de érdekes és szórakoztató a nyertes körül kialakult jelenség, megismerésre érdemes. A szomorú, taszító és bosszantó vonzataival együtt persze… Bár az is igaz, hogy eddig csak a magyar reakciókat figyeltem – ki kéne tekinteni a nemzetköziekre is… Éljen az emberiség, éljen jelenkorunk! Nem vagyunk unalmasak…

Szerk.: Azért egy bő ezer szónyi gondolatfoszlányt csak beömlesztettem még a kommentek közé, ha nem is lett rendes, takaros bejegyzés belőle…

Meg a cím sem tetszik, átírtam a: “Szánalmas, rossz buzi-e vagy? Vagy elismerésre méltó, sikeres manipulátor?”-ról. Bár még gondolkoztam az egyszerűbb és kellően figyelemkeltő: “Sunáznátok?” címen is…

Reklámok

16 thoughts on “A Conchita Wurst jelenségről – hetedhét országra szóló marketing-bravúr

  1. Nemzetközi reakció: Disney hercegnőknek is szakállat rajzoltak, hogy érzékeltessék a különbséget esztétikusan szép és gyomorforgató közt. Az emberrel nem lenne bajom, de az, hogy az oroszokat kifütyülték, ezt meg ajnározták, az visszataszító (épp úgy, mint maga a figura). Európa elmondhatja magáról, hogy ismét tett a tolerancia oltárára valami körömpiszkot, miközben igazából azt, aki meg is érdemelte volna a nyertesnek való kinevezést, elásták. Mert hogy az ember produkciójától nem dobtam hátast. Sőt, elég átlagos színvonal volt.

    Elmondható, hogy az Eurovíziós dalfesztivál is épp oly szégyenletesen nullává degradálódott, mint az Oscar-díj maga.

    Kedvelés

    • Ricz: ne csak nézz, láss is! A szakállas Disney hercegnőknek még tavaly rajzoltak szakállat, teljesen más apropóból, megjegyzem szerintem jópofa baromság: http://www.demilked.com/bearded-disney-princesses-movember-adam-ellis/ És a Movember-mozgalom, ami ihlette: http://www.mohaonline.hu/elet_es_stilus/movember_bajusz_mozgalom_prosztatarak Az megint más kérdés, hogy most osztrákunkhoz is felhasználták őket! Ha már kifogások, akkor inkább Sissinél, vagy Jézusnál lehetne, bár mémek esetében ez full értelmetlen dolog: http://www.ma.hu/webbulvar.hu/211715/Szakallas_viccek_robbantak_az_eurovizios_eredmeny_utan és http://velvet.hu/celeb/2014/05/12/conchita_wurst_szakalla_ellepte_az_inetrnetet/

      Zeneileg az egész Eurovision átlagos, sőt az alá is esik – nem erről érdemes beszélgetni. Tény, hogy Conchita nem egy Tina Turner vagy Freddie Mercury, de a dala és a hangja bőven hozta a döntő színvonalát!

      Abban meg igazad van, hogy a dalfeszt sok szempontból elég alacsony színvonalra sorolható be, de ettől ez még nem ok rá, hogy homokba dugjuk a fejünket és ne foglalkozzunk vele, mert ahogy az Oscar, ez is nagyon jelentős esemény.

      Kedvelés

      • Most láttam először őket, mert amennyire foglalkoztat a movember… Nem csak azért mert nem érdekel, hanem mert nálam egész évben movember van (avagy lusta vagyok beretválkozni, csak ha elburjánzott, mint egy rossz vadrózsa, akkor vagyok hajlandó visszanyesni).

        Jelentős a jelen színvonaltalan mainstream popkultjában, ahol nem az érdem, hanem egy politikai felhang a döntő. Megjegyzem, ha kiküldik a magyarok a Dalriádát, a svédek a Theriont, a finnek a Nightwish-t, az oroszok az Arkonát, az olaszok az Ancient Bards-ot, akkor azt mondom, hogy igen, jelentős esemény lesz, sőt, ez az öt előadó-csoport közt éles vita fog menni, hogy ki nyerjen. De ez csak álom, mert itt nem azt díjazzák, ami tényleg jó. Magyarul, hazaküldtem volna az egész bagázst kritikusként, hogy “idén közületek senki se nyert lóf*szt se, b*sszátok meg, majd ha produkcióval jöttök vissza, választunk” – ahogy Puzsér mondaná.

        Kedvelés

      • Őszintén szólva eddig én se hallottam a Movemberről, pedig engem koromnál fogva már kezdhetne érdekelni, mert pont ott tartok, hogy díszes dolgozó férfi-halott legyen belőlem.
        NEM a pop vagy tágan értelmezve a zenei vonatkozás az, ami miatt érdekes a nemzetközi verseny! (bár a magyaron még azt éreztem, hogy az azért is)
        Dalriádát meg hallgattam annyit, hogy kijelenthessem, hogy pont nem jó példa. Bőven van rajtuk kritizálni való, ha kedveltem is jó pár dalukat. Élőben simán elvéreznének hangban – míg Conchita betonstabilan és tisztán hozta a hangokat…

        Kedvelés

  2. Kiégett a szemem!!


    Még kérdezi bárki, miért nem nézek TV-t? Ezért!! Ez a színvonal… és ahogy látom, nem csak magyar szinten, hanem európai szinten is. Egyszerűen szánalmas, és egyszavas kifejezésekkel leírható, mint pl.: ezmiez, WAT, DAFUQ és végül FÚÚJ.
    Vagy mint egy régi barátomat idézve, kicsit drasztikusabban: “Fejlövést neki.”
    Ez a reakcióm erre, és arra a 10 másodpercre, amit láttam a videóból.

    Kedvelés

    • Ahogy írtam korábban én is hasonlóan voltam első látásra. Meg a nejem is. Meg a lányom is. Bár az az igazság, hogy a döntőben egy kicsit szolidabban nézett ki a dolog az élő produkcióban – bár úgy is sokkolt. Szerintem kb. mindenkit sokkolhatott elsőre. És ezzel nincs is baj, természetes is. Ha meglátsz egy torzszülöttet, de ha akár csak egy súlyos mozgássérültet, szellemi fogyatékost, stb. stb. akkor is hasonlóan érzel: zavarba jössz, elfordítod a fejed stb. A különbség az, hogy én kíváncsi vagyok. Nagyon. Meg ha valami zavarba hoz, megijeszt, felbosszant – szóval erős negatív érzelmeket vált ki belőlem, akkor annak szeretek a végére járni és nem hagyom annyiban. Érdekelnek a miértek, az összefüggések.

      Kedvelés

      • “Ha meglátsz egy torzszülöttet…”
        Részemről volt a rokonságban szellemi fogyatékos beteg, és voltak súlyos mozgássérült ismerőseim. Így nem nagyon tudnak meglepni az ilyesmik, mert találkoztam közelről velük.
        A kíváncsiság meg nálam is megvan, de van amire nagyon nem vagyok vevő. Mint ez. xD

        Kedvelés

  3. Jut eszembe: remélem mindenki vágja Sickratman – Buzi-e vagy című örökbecsű nótáját? Csak a címem miatt kérdem!

    Szóval kezd összeállni bennem valamennyire mára a Conchita-jelenség. Az előbb még végignéztem vele egy fél órás interjút tavalyról:http://www.youtube.com/watch?v=xMbtsbXvZ6I Megjegyzem nem volt különösebben érdemes, csak azért, hogy emberközelibb legyen számomra, kézzelfoghatóbb. Tisztul már a kép.

    Kis érdekesség, hogy a videójára azért szépen gyarapszanak a megtekintések, meg a hozzászólások is. A közel 10 éve YT-ra feltett korábbi, hasonló Eurovision-nyertest, az izraeli Dana Internationalt (http://www.youtube.com/watch?v=Fv83u7-mNWQ) mindenesetre már bőven lenyomta. Persze mondjuk egy PSY – Gangnam Style mellett labdába sem rughat, aminek a hozzászólásai vagy lájkjai vannak A Rise like a Phoenix megtekintéseinek magasságában (egyébkét Úúúristen! mindjárt kettő milliárd megtekintés!!!)

    Rájöttem közben hogy hülye voltam, hogy nem írtam Conchitából normális bejegyzést. Az egy dolog, hogy nekem, amatőr írónak ehhez sok melót bele kell ölni és aztán nem érzem megtérülőnek, hogy mittudomén hárman rákattintanak, amiből lehet, hogy el is olvassa egy és aztán az lutri, hogy lesz-e kedve valakinek hozzá is szólni. Rinya vagy nem rinya, de ez engem frusztrál – és ahogy mondtam, nem azért jöttem erre a blogra, hogy hazudjak, vagy magamba fojtsam a véleményem. De itt is jó lett volna a saját gondolataim összefogásához, rendezéséhez – szóval saját magamnak egy alapos, kidolgozottabb írott gondolatfüzér… Na ez már most nem lesz. De pár gondolatom azért bedobálom ide:

    Ez a jelenség is azt mutatja, hogy sokszor és sokan csak szélsőségekben tudnak gondolkozni. Félreértés ne essék: én is. Meg lehet nézni, hogy mit írtam először: elég negatív volt. Aztán meg kicsit átestem a túloldalra, majdhogynem fanja lettem, titkon szurkoltam neki. Sőt már-már azt gondoltam, hogy szexi, szinte már nem is kérdésként merült fel bennem, hogy sunáznám-e. Aztán mára ez kezd valahol középen megállapodni bennem.

    Mert ez a Conchita Wurst-jelenség NEM a tolerancia és az intolerancia kérdésköréről szól! Európa nem a toleranciára szavazott természetesen – melléütöttek a cimbalomnak azok a hírforrások, akik ezzel jöttek. És természetesen nincs vége Európának, az európai kultúrának és erkölcsnek sem attól hogy ő nyert, ezek a hangok is hülyeségek. Persze, hogy a nagy kirakósból mi lesz és hova tartunk azt egyikünk sem tudja igazán, de ha a Conchita-jelenség részleteit nézzük, azok azért elég világosan kirajzolódnak.

    A lényeg szerintem itt a profi PR-tevékenység, az arculattervezés, a reklámmunka. A Conchita Wurst csapat ezt a “szakállas nőt” szuperül kitalálta és megvalósította. ÉS ami még fontos, hogy E MELLÉ, EHHEZ kellett még Thomasunk tehetsége és adottságai. Mert enélkül tényleg csak egy vásári mutatványos torzszülött lett volna. De egy csinos fiatalemberről van szó, akit profi módon sminkelnek és gyönyörűen öltöztetnek – igaz nőként. Emellé az énekhangja tényleg képzett és jó, ebben a dalban kb. mindent ki is hoztak belőle amit lehetett. ÉS KELLETT még a sokkolás, a különlegesség amivel el tudták adni ezt a jól összerakott terméket. Ez lett a szakáll. Siker. Taps. Elérte amit akart? El. Nyert. Jogosan? Már hogy a fenébe ne! Vakok között félszemű a király szokták mondani… Ezen az unalmas zenei színvonalon simán ott volt a jobbak közt. Ami még mindig nem sok, de ide elég volt. A színpadképével meg senki nem tudott versenyezni…

    Egyébként Puzsérral szemben (ahogy már utaltam rá) szerintem elméletben jó lett ez a szakállas nő-figura. Hogy hazugság? Lehet így is nevezni, de ki nem hazudik ma? Én inkább álarcnak nevezném – nem csodálkoznék rajta, ha a V for Vendettához és a Guy Fawkes maszkhoz hasonlóan ez is nagyon elterjedne világszerte és a következő években sokfelé láthatnánk szakállas nőket masírozni az utcákon!!! A figura jól kifejezi ezt a férfi és női állapot közötti vergődést és nagyon jól szembesíti a “normálisokat” vele, hogy mennyire erősen túlreagálnak egyes dolgokat. Megjegyzem, ahogy fentebb írtam, szerintem a “normálisok” részéről ez teljesen normális reakció is. Viszont az ideológiai maszlag itt azért marad maszlag, mert itt kilóg a lóláb. Vagy a kolbászka. Erősen érezhető, hogy a gazdaság és a siker mozgatja a szálakat és nem az, hogy “önzetlenül felkarolják a tolerancia, melegek meg mittudoménmik ügyét”. De ez nem is baj. Ebből a dologból profitálhat mindenki. Bár melegek, transzneműek stb. véleményére azért még kíváncsi lennék! Puzsérnak korábban volt egyébként egy írása (a sok közül), amit nagyon csipáztam. Akkor pont a tolerancia-biznisz ellen rohant ki. És valami olyasmiről beszélt, hogy neki nem kell toleránsnak lennie és nem is lesz. Mert ő humanista. Az is egy jó gondolatmenet volt.

    Szóval a gazdasági, a reklámszakmai, politikai érdekességek mellett a Conchita Wurst-jelenségből még izgalmas volt az is számomra, hogy mit és hogy ír a média, a sajtó. Nyilván ezt más ügyeken is le lehet mérni, de itt is szánalmas volt, ahogy gyenge kis hírtöredékeket vettek át egymástól, fordítgattak sokan a nagyok közül is. Holott ha valaki igazán felkészült lett volna, akkor már tavaly az osztrák nemzeti válogató után előrejósolhatta volna, hogy erre bizony érdemes lesz figyelni és készülni. Vagy akár most a nemzetközi Eurovision előtt. De még akár a győzelem után is – én is egy nap alatt eléggé beástam magam a témába. Bár ez idő – értem én, hogy a tisztelt tudósítóknak erre lusták, inkább postolnak valami fost. Vivát profi sajtósok. Szerencsére azért egy-két (sok) blogger mindig képes és hajlandó egyedi húrokat megpendíteni, egyedi véleményekkel előállni. Ezeket meg nagyon élvezem böngészni – mivel mindig kiderül számomra, hogy az én elképzeléseim sem sziklaszilárdak, van amiben tévedek, mindig módosíthatok, pontosíthatok kicsit. Jó ez a néhány (sok) értelmes, őszinte és egyedi hang! Ha erősek is erre vagy arra kicsit. De megtalálhatjuk köztük a saját hangunkat, pl.: http://orulunkvincent.blog.hu/2014/05/11/conchita_esete_a_hr-ekkel http://www.nlcafe.hu/ezvan/20140511/miert-nem-tudunk-nyitottak-lenni-az-euroviziora/ Azért mondjuk a baromira-elvakultan toleránsoktól, akik szívesen jönnek ezzel a “nem betegség”-szólammal, szívesen megkérdezném, hogy hallottak-e a személyiségzavarokról! Mert oké, hogy egy meleget vagy egy transzszexuálist nem lehet “kigyógyítani” a szexuális irányultságából, de a viselkedést lehet kontrollálni. Tény, hogy nehéz dolga van egy kéz és láb nélkül született embernek vagy egy cigányputriban felnövőnek is. De ettől önmagában még nem kell őket piedesztálra emelni, “egyoldalúan tolerálni”. Itt is kétirányú interakciónak kell lennie, mindkét oldalnak kell alkalmazkodnia. Persze tény, hogy mindig a többség vagy a “felül lévő” az, aki többet tehet, ezt vágom.

    Ez logikus. Európai kultúrlényhez méltó. Ahogy a párbeszéd is egymással. A vélemények értő meghallgatásának és egymás megismerésének képessége. Ami nem összekeverendő egymás agyatlan, teljes elfogadásával!!! És itt van még a bibi, mert Conchita drágám a saját profi énekprodukciókon kívüli amatőr viselkedésével kicsit keresztbetesz annak amit nehezen felépítettek. Már bocsánat, de ezt a “hisztispicsa viselkedését” nem lehet és nem is kell tolerálni. Sorry. Pedig láttam, hogy tud ő komoly is lenni és van humora is. De hát ez ő. Ezt már nem tudták vagy nem akarták átformálni. Vagy még rá is játszik?

    Kedvelés

    • balaaz, ez az utolsó kommented.. nagyon szentimentális lenne, ha azt mondanám, hogy minden szóval egyet értek? xD

      Kifejezetten toleráns személynek tartom magam, de teljesen egyet értek azzal, hogy a toleráns embernek nem kell hülyének is tettetnie magát. Ezért szeretem mindig meghallgatni az egyik felet majd a másikat, mielőtt állást foglalok.. Ez a tulajdonság a magyar társadalom nagy részéből sajnos hiányzik…

      Viszont ez egy kib*szott jó gerilla marketing fogás is lehetett volna… 😀

      Kedvelés

      • Én inkább azt mondanám, hogy meglepő, ha egy ilyen hosszú szófosás minden részletével egyetértesz. 😀 Főleg annak tudtában, hogy én sem mindig értek egyet saját magammal hosszútávon. : ) Szerintem ez mindenképp egy elismerésre méltó marketing-bravúr volt (át is írtam a bejegyzés címét mert elég lapos volt és kevésbé találó). Tomiboyék egy olyan ikont alkottak meg ezzel a szakállas nővel, amely azonnal beég kitörölhetetlenül. Láthatjuk, hogy vírusszerűen tarolta végig Európát, amint az Eurovision segítségével felrobbant. A neten meg már megállíthatatlan.

        Kedvelés

  4. Meg, ha már marketing, akkor innen kimaradt az a morfondírozásom, ami még a Conchita-jelenség uszályán megfigyelhető dolgok közül az egyik, a barokeszter.hu-ra írtam is róla: “Azért jók ezek a bulváros, közérdeklődésre számot tartó témák, mint a kolbászok, meg a herék – mert az okos szöveggyárosok és megmondóemberek ilyenkor jó sok értékes saját véleményt eljuttathatnak sikeresen nagyobb tömegekhez! Pedig hogy utáltam én a bulvárt egy időben! Most viszont azt mondom: köszönjük Berki, köszönjük Conchita!xD Jó, hogy beszélnek egymással az emberek miattatok! És talán fontos dolgokról is…”

    No meg még: Conchita téma volt a magyar parlamentben is, ahol a KDNP hozta fel tán: http://www.stop.hu/belfold/conchita-wurst-a-parlamentben/1238242/ Aztán természetesen a HírTV-n is szóba hozták, elég hosszan, viszont sajnos nem léptek egyáltalán túl a szörnyűűű!-szörnyűűű!-sértődött-vagyok-és-felháborodott állapotukon. Erről meg igazán kár volt beszélni egy hírműsorban, meg ciki is, ahogy a két beszélgetőpartner körbenyalogatta egymás sebeit e körül. Nem is az volt a legszánalmasabb, amikor azon siránkoztak, hogy miért kellett ezt nekik nézni és soha többé Eurovision, hanem az, amikor előhúzták a család az egy-férfi-és-egy-nő-különben-ki-fog-halni-az-emberiség mindent vivő kártyát! (http://mno.hu/paholy/conchita-wurst-az-eurovizios-dalfesztival-gyoztese-1226069) ROTFLOL Nem tudom halottak-e már a Föld népességadatiról és a változás irányáról… Ha az emberiség 90% százaléka valami szörnyű összeesküvés folytán hirtelen homoszexuális lenne és csak ilyen szexuális viszonyokba bonyolódna, a maradék 10% százalék akkor is bőven elég lenne szegény bolygónknak, amennyire lestrapáltuk már… Egyébként azért kár hogy ilyen színvonaltalan izék kerülnek adásba, mert a konzervatív értékek között rengeteg nagyon becses van számomra, ezek meg még a hírét is sárba rángatják…

    Aztán még poén itthonról, közélet-politika vonalról a köztévénk híradásainak, pártatlanságának kérdése. Bár szerintem ez már nagyon-nagyon rég nem kérdéses azoknak, akik nem vakok és süketek… Szóval írták, hogy volt, hogy a köztévé nemes egyszerűséggel “elfelejtette” megemlíteni a győztest egy Eurovíziós hírben: http://nol.hu/belfold/elhallgatta-a-kozteve-az-eurovizio-gyozteset-1461705 Biztos meghallgattatásra talált a sok netes ‘miért-kell-ezt-nekem-látni-miért-tolják-a-képembe’-panasz.

    (jut eszembe: meg kéne már nézni a Brünót is, rég várólistás már nálam)

    Aztán még egy kicsit az ESC zenei vonatkozásáról (amitől szárba szökkent ugye a Conchita-jelenség), kissé erőteljesebben zenei nagyítóval: http://nol.hu/mozaik/a-szakallas-no-mindent-vitt-1461261 A franciák utolsó helye tényleg kicsit meglepő volt számomra is, jópofa dal volt, jópofán zizzent öltözetekben adták elő. De ez a dal is sokkal gyengébben szólt szerintem élőben, mint stúdióban – legalábbis tévén keresztül. A fénytechnika meg egy nagy zavaros színes pacává degradálta a látványt, nem volt tetszetős. De nem is ez volt szerintem az oka a gyenge szereplésnek. És nem is az, hogy annyira kirítt volna a tömegből, mint írta a szerző. Tippem szerint az “5 nagy”-szabályával az angolok, franciák, németek, olaszok, spanyolok öngólt lőttek maguknak. Nekik ugye egy ideje már nem kell elődöntőzni, rögtön a döntőbe mehetnek, mivel anyagilag ők támogatják a legtöbb zsével a műsort. Szerintem sokon gondolhatják azt erről, mint én, hogy: fúj, az eredményükről meg hogy: haha.Ugyanis arra tippelek, hogy a telefonon szavazó nézők leginkább csak az élő adásokat nézik és így az ‘5 nagyot’ velem együtt nem nagyon ismerték meg, nem volt idejük a döntő előtt megszokni, esetleg megszeretni. Bukta! Aztán nem csodálkoznék, ha lennének olyanok is, akiknek ez annyira unszimpi lenne, hogy direkt protestálna, ezért nem szavazna rájuk. A franciákkal kapcsolatban muszáj vagyok még kissé rosszmájúan megjegyezni – bocs – hogy úgy emlékszem csak ők voltak azok a 39 országból, akik nem voltak képesek angolul bejelenteni az országukban a szakmai zsűri/szavazók által kialakult pontsorrendet (az a néhányszor százmillió műveletlen paraszt, aki nézte a műsort, de nem ért franciául az dögöljön meg…). Lehet, hogy nem véletlen a velük kapcsolatos, arroganciájukra vonatkozó előítélet?

    Kedvelik 1 személy

  5. Sajnos, pedig így van.. hidd el, még én is meglepődtem rajta.. xD

    Igen, aki beveszi ezt a szexuális áttéréses maszlagot, amit sok idióta terjeszt – hogy majd “lesz itt mindenki transzszexuális meg meleg.. na akkor mi lesz?”… Elég szánalmas. Ilyenkor mondjuk reflexből eszembe jut, hogy ilyen műsorokra költünk, de mondjuk, ha egyik évben azt mondanák a szervezők, hogy ezt a pénzt most teljes egészében a Föld javára fordítjuk, akkor én lennék a leghálásabb ember a világon. Jó, ez már nagyon más téma, de hasonlóan aktuális.

    Én amúgy egyáltalán nem néztem a műsort, annyit tudok mi milyen számmal neveztünk, meg hogy az osztrákok nyertek. xD Meg hogy megy a beszédtéma mindenhol erről a férfiról… Kapcsolódó sztorim: Tavaly nyáron pont belefutottunk a bécsi melegfelvonulásba… Hát mondanom sem kell, pozitív élmény volt, de komolyan. Mindenki remekül érezte magát. A kísérő rendőrök is mosolyogtak, csak azért sétálták le a távot a menettel, hogy a tömörülő turistáktól elférjenek a kamionok. Őszintén örülnék, ha itthon is ilyen hangulatban menne le a rendezvény. :/ (Már ha a társadalom képes lenne levenni a szemellenzőjét.)

    Kedvelik 1 személy

    • Úgy emlékszem tíz éve volt már hasonló botrány, ott banánon lovagoló trasznemű izraelita énekes akasztott ki mindenkit, úgyhogy azért nem is olyan nagy újdonság ez a progresszív trollkodás, viszont az az illető nem nyert eurovíziós dalfesztivált. Hiába, lassan már tényleg mindenhová beszivárog ez az istenverte identitáspolitika. Az oroszellenes hangulat is biztos közrejátszott a döntésben, ahogy az is, hogy ott ugye nem szeretik a melegeket. Azt persze mindenki tudja, hogy a toleráns nyugaton viszont igen, sőt a homokosok már olyan hétköznapinak számítanak, hogy már csak a nyugdíjasokat lehet sokkolni velük. Megértem hogy kellett az estélyi meg a szakáll, mert máskülönben ilyen sótlan Bond-betétdal nem lett volna emlékezetes, pláne nem díjnyertes. Ugyanakkor az eurovízió, amióta az eszemet tudom mindig is trágya volt, szóval ki tudja.

      Kedvelés

      • Melegfelvonulás: azért nem hiszem, hogy én bírnék egy ilyet. : ) Most is lassan ott tartok, hogy kéne valami nagyon macsót, nagyon tesztoszteronszagút néznem vagy csinálnom, hogy helyrebillenjen a férfiasságom. Akármennyire is hülyén hangzik ez – vagy nem.

        Jó móka volt ez az egész, én jól szórakoztam – de úgy érzem elteltem a dologgal. Sok mindent elolvastam sok mindenkitől – én is elmondtam egy pár dolgot – erősen leszállóágban van a téma iránti érdeklődésem jelenleg. Pedig épp az előbb láttam, hogy a magyar sajtó aktképeket is kapart elő már Wurst kisasszonyról és néhány bécsi melegbáros fellépését is megkukkoltam elébb, meg az osztrák debütálását Conchitaként. Hááát… most provokatív dívaként nyert, de 3 éve kissé túl közönséges travi-nak tűnt innen (amit kifogásoltam is korábban, hogy az énekprodukción kívül ezt láttam kibújni belőle…). Persze ezek is lényegtelen dolgok – a lényeg inkább az emberek eszmecseréje, magunk és mások megismerésének lehetősége – amire ez a felhajtás is jó alkalom volt, bármennyire is voltak trágya összetevői is. Trollként meg valóban nagyon hatékony volt, csak a szellemet, az intellektust, az értékes belső tartalmat hiányolom én (is – mert olvastam máshol is) kissé a történet mögül…

        Kedvelés

  6. Most sajnos nem tudok érdemi választ/véleményt írni ide, de hadd linkeljek pár cikket (két angolt és egy magyart).

    Szakállas nők pedig vannak. Én is ismerek ilyet, bár ő borotválkozik.
    http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2306272/Bearded-lady-Mariam-People-say-I-shot-having-beard-Ive-felt-sexier.html

    Conchita lehet, hogy csak egy “drag queen”, aki Anne Hathawayt (blöe) utánozza a nyilatkozataiban, de talán mégis fontosab lesz hosszú távon, mint gondolnánk.
    http://eurovisionireland.net/2013/10/14/editorial-how-conchita-wurst-at-eurovision-2014-is-life-saving/

    És végül egy hazai cikk egy valódi transznemű tollából.
    http://magyarinfo.blog.hu/2014/05/12/szakallas_nok_vannak_mindegyikuk_no_es_mindegyikuk_ember

    Kedvelés

    • Először is bocsi, hogy a blogbeállítás visszatartotta a bejegyzést – módosítottam, nem is tudtam hogy a linkekkel tűzdelt bejegyzéseket is szűri.
      1. Erről az anyukáról láttam már a fotókat az elmúlt napokban, most elolvastam a bejegyzést és megnéztem a videót is. Tekintve egyébként, hogy nem búra alatt élek, nem újdonság számomra, hogy a nők is szőrösek! 🙂 Én is borotváltam már a nejem lábát, akinek egyébként van némi pelyhedző bajuszkája és az állán is kikandikál néha egy-egy szőrszál. De a Conchita-jelenség nem erről szól! Ő a természetes szőrzetét sok helyen gondosan eltávolította, az arcán meg láthatóan sokszor “műszőrmét” viselt. Conchitának nem az az üzenete, mint Boggie-nak volt a Parfümmel! Itt nem arról van szó, hogy a nők merjenek természetesen szabadok lenni és mondjuk hagyják az összes testszőrzetüket szabadon burjánzani! 😀

      2. Igen, ilyesmire próbáltam én is utalni az ikonná válásának esélyével, a Guy Fawkes-maszkkal való párhuzamhúzásommal. Majd lássuk. A cikk mindenesetre hatásos, de azt sem szabad elfelejtenünk, hogy nagyon-nagyon-nagyon sok olyan ember küszködik komoly nehézségekkel, pszichés zavarokkal és követ el öngyilkossági kísérletet – akinek semmilyen szexuális identitászavara nincs. De az emberiség kríziséről ebben a gyorsan változó világban már sokan beszéltek, illetve többen ajánlottak többeknek többféle megoldási javaslatot… Annak idején volt pl. egy Jézus nevű fazon a legendák szerint, aki Conchitánál sokkal meredekebb dolgokat mondott és cselekedett… Ezt nem Conchita ellenében mondom ám, csak úgy kiegészítésképp!

      3. Na végre valamit olvasok egy transzneműtől is! Köszi! Más kérdés, hogy nem lett jó a cikk, mert ő is félreértette Puzsért és ezen lovagolt, ahogy Puzsér is szerintem egy melléfogásra építette fel most a koncepcióját. De az írás még mindig jobb, mint alatta a kommentek, mert azok meg sokszor igazán elkeserítőek. : (

      szerk.: megjegyzem nagyon sajnálom, hogy nem tudtál érdemi választ/véleményt írni, igazán kíváncsi lettem volna rá!

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

