Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin

Szerintem érthetőek az eltérő vélemények, mivel a Rainbow sorozat első és második fele nagyban különbözik – megközölve a 13-as teljesen felesleges recap résszel. Van rá esély, hogy valakinek mindkét stílus nem fog bejönni.

Ahogy én láttam: Az első harmada (az intézeti élet) szégyenletesen banális kliségyüjtemény. Aki már látott valaha akár csak egy db. börtönfilmet (ill. zárt intézeti témáról készültet) vagy néz néha híradót, az nyugodtan kihagyhatná. Lehet, hogy érzéketlenül hangzik, de erőszak, brutalitás tekintetében is elmarad a híradásokban hallható, valós történésektől. Grafika és animáció alsó középkategóriás (mint amit megszoktam a Madhouse-tól általában, kár őket is misztifikálni), a szivárványos állóképek érdekesek. Eddig 10/4, untam és bántam, hogy belekezdtem. A második harmada javul (szépen fokozatosan 10/5-ről egész 10/8 közelébe), grafikában is, és a történet is mélyebb lesz, történelmi és társadalmi mélységet kap. A zenék jók, rockabilly különösen kellemes. Persze a történetvezetés még mindig a latinamerikai szappanoperákra hajaz (ez negatív kritika akar lenni), de egyre magávalragadóbb, izgalmasabb és meghatóbb. A harmadik harmad végig ilyen szentimentális szappanoperába oltott shounenes hőseposz hangulatban telik (csodálkoznék is, ha nem lenne belőle dorama), de ezzel együtt is nagyon jó! 10/8-9-es. Nagyon élveztem.

Összességében így kellemes emlék marad, de azért semmi egyedi vagy kiemelkedő nincs benne, az elejének rossz szájize pedig kicsit megmaradt. 10/7. Nagyon ajánlom rori (negatív) kritikájának az elolvasását is, mivel sok igazság van benne.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.11.20

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

