Sayonara Ginga Tetsudou 999: Andromeda Shuuchakueki

Jó régóta megnézendőim közt volt, végre leküzdtem. Ha lekaparjuk róla a T. előttem szólók túlzott rajongását, lelkesedését, akkor is nagyon jó az 1981-es Adieu Galaxy Express 999 animefilm. Szóval shearer kollega ismertetőjére lehet hallgatni, megnézendő. Kis kritikaként megjegyezném, hogy számomra a film utolsó negyedében volt azért pár hiba szerkezetben, logikában, tempóban, hangulatban, de nem túl vészesek, emiatt azonban csak 9 pontot kap tőlem (azt is felfelé kerekítve egy tisztességes, erős 8,5-ről). Plusz megemlítendő, hogy ha a sorozatot nem is, de az első 1979-es filmet legalább érdemes, szükséges előtte megnézni, a visszautalások, visszaemlékezések miatt is! Látványvilág és zene tényleg kitűnő, a karakterek pedig izgalmasak, bár ahogy Sachi írta, van egy kicsi összedobálás fílingje. Szerintem ugyanakkor az 1979-es, első filmre ez jobban igaz, erre kevésbbé (mindenesetre Emeraldas és Harlock szerepeltetése kissé a “mindent belepakolni” érzetet erősíti). Ja és inkább akció a film, mint dráma vagy társadalomrajz (ha jól értettem a sorozat pedig ennek fordítottja?). Mindenesetre a film első 1,5 órája még így is olyan 9-10-es értékelésű nálam. Időközben rájöttem, hogy már nem is ez az első, amit a “Leijiverzumból” láttam, de még lenne bőven néznivaló…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2010.12.22

Vélemény, hozzászólás?

