Sayonara Zetsubou Sensei

Kizo írt már a Sayonara Zetsubou Sensei-ről egy jó kis hsz-t, idézem: Egyszerűen rossz volt, nem akarom nagyon cifrázni… Ez nem vicces… Lehet valakit megnevettet hogy az egoista kopasz szemüveges direktor (vagy a mangaka, tudja a halál) feje két másodpercenként becsúszik a képbe, vagy szeretitek nyomogatni a pause gombot hogy el tudjátok olvasni a 0.01s alatt elhadart szövegeket a táblán aminek semmi köze az animéhez (lehet van pár amit értetek de szerintem a 90%ot nem, szerintem ők sem) vagy épp ismétli az előtte elhangzott mondatot írásban mint a nagyok (NGE pl, kicsit más kateg) , de ez így nem jó… VISZONT Az op és az ed nagyon tetszett. A Lucky Staron kívül ez az egyetlen anime aminek tekerés nélkül néztem meg minden egyes alkalommal az openingjét.Na AZ beteg. Ha maga a sorozat fele annyira beteg lenne mint az opening akkor kicsit más hangnemben írnám a kommentet…

Igen. Pl. a pause-s kritika igenis életszagú és jogos! OP (s részben ED) tekintetében egyet is értünk, szerintem is nagyon jók és KREATÍVAK, ahogy az egész is sorozat is AZ, de nagyon! Az OP-ról (…bure, bure ningen…) nekem rögtön a Welcome to the NHK! (…akachan ningen…) ugrott be, s valóban van közös pont. Szerintem is van nem kevés hibája (unalmas és gyengébb részek – hullámzó színvonal) a sorozatnak, de még ezekkel együtt is nagyon ötletes, kísérletező, izgalmas és mindenképp HUMOROS is (bár valóban ebben sem mindig annyira jó). Nekem a sorozat utolsó néhány része lett sokszor gyengébb, viszont pont az utolsó mentette meg kicsit. Azt sajnáltam, hogy ennek az első évadnak nem csináltak valmi pici lezárásfélét. Nekem van egyébként egy olyan halvány gyanúm, hogy esetleg a rengeteg felirat, táblafirka is egy tréfa volt kiszúrni a fansubber népséggel! S persze az otaku nézővel is talán, bár itt meg az is fennál, hogy ezért többször is megnézhetővé, utalás-kutatandóvá tették. Ez mellesleg engem csak az első pár részben foglalt le, de akkor is eléggé utáltam megállítgatni, s végül sok értelmét se láttam, bár pl. a 3.részben a Deat Note/NEET poén nálam ült rendesen!  Egy keveset hallottam az anime megnézése előtt róla, de azért a kezdő animáció sokkoló volt! Nem számítottam rá, hogy rögtön belecsapnak a lecsóba. Tetszett! Aztán a 3.részben még azon lepődtem meg, hogy a kiscsávó a dobozban, zacskóval a fején, aki a szabadságéért eladta a személyazonosságát az nekem tisztára Abe Kobo Dobozemberére hajazott! Persze lehet, hogy Dazai Osamu “Többé nem ember”-e után ezen nem kellett volna már meglepődnöm. (Ezt az ANN-ös trivia-k közt se láttam pedig oda jópárat összegyüjtöttek, bele is fáradtam a végiglapozásába.) Tetszett, ahogy a sorozat rávilágított, hogy a japánok milyen kedves emberek – a gyerkekkel is! S amikor az utolsó részben a japán bűnösségtudatot, ártatlanságvélelmezést taglalták! Szóval tényleg jó kis komoly társadalomkritikai részt pakoltak bele, amit néha talán túlzottan “lebutítottak iskolás szintre”. Bár, ha jobban belegondolok, akkor a fitalabbaknak szóló cuccosok közt ez igencsak komolyra sikeredett a maga irónikus módján. Szerintem az elején a cenzúra (én a mangaka munkatársának olvastam) is jó poén volt, főleg, ha összehasonlítjátok a DVD verzióval, ami ugye “cenzúrázatlan”, viszont ott is benne vannak a kis mosolygó szemüveges kitakaró fejecskék, majd arrébb libbennek és… kb. ugyanúgy nem mutat többet!

Látványvilág, grafika: szintén kreatív és kisérletező, mely mellett láthatóan törekedtek a spórolásra is, ugyhogy néha már a ronda, unalmas kategóriát súrolta – de engem nem zavart. Nekem egyik kedvenc ábrázolásuk a “pálcikás kivágott papírképek” volt. Attól pl. olyan széles jókedvem lett, annak ellenére, hogy közben persze pont igen komoly témát figuráztak ki. Én ajánlanám mindenkinek (pici korhatáros tartalomra utalás mellett)! Nem biztos, hogy tetszeni fog, de mindenképp a legegyedibb anime-kísérletek közt van, amiért megéri belenézni! Nálam 7 és 9 között ingadozott 10-ből.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.03.18

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

