School Days (TV, 2007)

Hát ez a School Days animesorozat jó volt! Örülök, hogy nem tudtam róla szinte semmit előzetesen – így még jobban nézette magát és a vége is tetszett. Igaz valahol a közepe tájékán kicsit “belassult”, de nem vészesen. A grafikáról meg a zenéről nem lehet különösebb ódákat zengeni (de itt-ott egész jó). Aztán ott van a sztori, karakterek, realitás stb. kérdése: Itt meg figyelembe kell venni, hogy eroge dating sim adaptáció. Tehát nyilván fiúknak készült alapvetően. Nyilván vannak logikai buktatói. De működik. Ha az arcbanyomós, random fanservice-t kihagyták volna belőle (amit itt is úúútáltam, mint máshol is) és egy ici-picit jobban figyelnek a történet belső logikájára, akkor a nagyon jók közé sorolnám – demagógsága ellenére (vagy tán pont azért). Így is bólogattam gyakran, hogy igen-igen, de az érzelmi beleélést nem tudták elérni.

Junchi a Rose of Versailles animénél írta, idézet: Btw én főleg azt furcsállom, hogy egy ilyen, objektíve jól összerakott cuccnál mindenféle hibákkal előjössz, ellenben például a School Days-nél realitásról (te jóságos ég…), meg majdnem működő belső logikáról beszélsz…
Na. Félrenézted/félreérted. Én fentebb csak a felettem írókra utaltam, ugyanis a sztori karakterek vonatkozásában ezt sokan sokszor felvetették. Nem írtam, hogy reális. Viszont igenis nagyon sok reális elem van benne – hangsúlyozom, hogy figyelembe véve az eredetét, így célcsoportját (emlékeztetőül: eroge dating sim). A belső logikájáról pedig azt írtam, hogy nem hibátlan, de működik. És ilyesmit is írtak előttem már páran.

A jól összerakott/te jóságos ég-dilemmádhoz egy étel-hasonlat: Igen, a Rose of Versailles egy jó klasszikus recept alapján készült menü, amibe új ízeket is kevertek, de egyrészt nagyon sok volt, másrészt sokszor unalmas, átlagos ízű, amit már gyerekként a sulimenzán meguntam – ráadásul az ízei nem harmonizáltak. Ez a School Days egy intenzívebb, vadabb, bizarabb, kisérletezőbb ízvilágú, de elég jól összeérlelt, kisebb adagban tálalt cucc. Igen, nekem ez utóbbi valóban jobban ízlett – és ez már ízlés kérdése is. Meg amúgy is szeretem, ha nem rabolják feleslegesen az időmet.

A realitás: te jóságos éghez még: Melyik fiatal fiú meri azt állítani, hogy neki nem volt ilyen korszaka, amikor mindenkit meg akart…? Nekem is volt, még nagyon jól emlékszem rá, intenzív időszak volt. Csak nem valósultak meg a képzelgéseim, de egy ideig másra sem tudtam gondolni. Ebből a vágyból tessék kiindulni. Reális ez? Hogy a fenébe ne. Tessék ráhúzni egy eroge dating simet: ami valóra váltja ezt az álmot. Voilá. Eddig teljesen logikusan működő megvalósult vágy-sztori. Annyi a csavar, hogy valós következményeket kavarnak a cselekedetekhez, persze kissé demagóg módon és valóban hibákkal tűzdelve: Kicsit ilyen modern változatú bigott-kicsengésű végeredményt kapunk: ha össze-vissza kefélsz fiam-lányom, akkor megdöglesz! Tessék az erkölcsi mondandó!xD (Mint régen: ha huzigálod fiam: leszárad stb.) Szóval a vágyak és gondolatiság szintjén teljesen reális belső logikája van, csak a végén szól be durván a felettes én, de ez is tök reális. De ha ezen túl kerestek realitást: vannak ilyen srácok, akik mindenkit…? Vannak. Vannak ilyen csajok, akik mindenkivel? Vannak. Van ilyen végkifejlet? Hogyne: nem néztek hiradót? Tele van velük a börtön, ha túléli valamelyik fél…

Jóérzésű emberek lehet, hogy nem is nézik ezt a sok középszerű, perverz animét. Mindenesetre, igen, én akartam nézni, aztán annak nevezel, aminek akarsz.:) (nekem is megvan magamról a véleményem – és elég lesújtó…) Mellesleg nem csak az élet szépségeiről születnek élőszereplős filmek és irodalmi alkotások sem.

Junchi írta, idézet: Aztán az a (elnézést a kifejezésért, de) baszó-szoba az iskolai fesztiválon is marha reális és logikus.
Azon konkrétan én is kapartam az arcomat, tök igazad van, fájdalmasan logikátlan és irreális volt. Ezt még az sem menti fel, hogy viszont az eredménye szuperül müködött, “szép” jelenet volt, amikor a végkifejlet meglett, vagyis bemutatták a készített videókat.
Mellesleg, ha kicsit átvitt értelemben nézed, ez megint nagyon reális, az emberek ugyanis szívesen foglalkoznak/szórakoznak azzal, hogy másokat beégessenek/ tönkretegyenek/ megalázzanak/ pellengérre állísanak stb. stb.

A többiben meg egyszerűen nem értünk egyet – gyakorlati tapasztalatból mondom. Bár Makoto valóban puhapöcsnek rémlik némileg és főleg kezdetben (már nem nagyon emlékszem, “rég” láttam^^), de egyrészt változik, másrészt személyesen több ilyen puhapöcs-szerű srácot ismerek, akinek mindenki megvolt – és félig-meddig gyertyát is tartottam, nem csak a híre szólt erről… A férfiakban többminden lehet vonzó a nők számára és bizony önmagában a potencia vagy annak híre is ilyen.

Az eroge-adaptáció kifogás itt nekem teljesen megfelel, de részben igazad van a kolbász vs. szerelem ügyben. Ugyanakkor én úgy emlékszem, hogy bőven nem volt szó mindig szerelemről, ami megint teljesen reális + lásd előző spoiler. Különben a zoknidba is lehet, hogy többen beleszeretnének. Ilyen a világ. Az is tök reális lenne. Az addig hajtás meg aztán tényleg naaagyon über-reális.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.12.17-

Vélemény, hozzászólás?

