Seirei no Moribito

Igazán nem kiemelkedő szerintem semmiben sem a Moribito: Guardian of the Spirit, viszont “megbocsáthatatlan” hibái sincsenek: tisztességes, jó sorozat, élveztem. Szerintem a grafika és animáció nem annyira brillírozik, de tényleg minőségi munka (kivéve az elején előforduló elrontott 3D perspektívákat). A zene nagyon aládolgozik, jó, viszont néhány témát kivéve nem túl feltűnő, belesimul (külön hallgatva az OST szuper – OP/ED nem nagy szám, de nem is az én stílusom). A sztori sem nagy eresztés, a sorozat eleje és vége ezt viszi folytonosan, viszont a közepén vannak epizodikus slice of life jellegű, filozofálgatós részei (majdhogynem a kedveinceim voltak belőle). Az akció és harc – számomra meglepő módon – meglehetősen kevés benne, viszont nagyon ütősre sikerült némelyik. Összességében a sorozat mégis lassabb folyású, de én nem untam sosem. Tulajdonképp a fantasy vonal sem hangsúlyos, elmenne egy történelmi animének, némi misztikummal. Szerintem a hangulata a legmegkapóbb a sorozatnak: ázsiai kultúr- és hiedelemturmixot kevertek Japán, Korea, Kína, Nepál, Tibet stb. (kb. ezeket tippelem főleg, bár ha valaki ért is hozzá megerősíthetné) felhasználásával és egyes (akár apró) szokásokat, öltözeteket, épületeket, arcokat, zenéket, harci technikákat nagyon természetesen és reálisan jelenítettek meg. Balsa szerintem kicsit Saya-t (Blood+) idézi arcával, ajkával. Tooya fogai valami különdíjat megérdemelnének és a sámán is “jó fej”…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.10.02

2 thoughts on “Seirei no Moribito

    • Ezt a bejegyzést is – a többi hasonlóhoz hasonlóan – csak archiválásra emeltem át ide magamnak a “privát emléktáramba”. Tekintve, hogy fórumos környezetben születtek, sokszor reagálnak az ismertetőre és mások hozzászólásaira. Magyarul sokszor nem állják meg a helyüket önálló véleményként – így az eredeti helyükről kiszakítva. Itt ebben az esetben a “nem annyira brillírozik” az ismertetőre és a mások általi “agyon-túldícsérésre” vonatkozott valószínűleg. Viszont az, hogy rögtön utána még az én szőrös szívemmel és szigorú szememmel is “tényleg minőségi munkának” címkézem, az mutatja, hogy valóban jó! Nem véletlenül pontoztam én sem a legjobbak közé, a legfelső harmadba…

      Szóval tulajdonképp részben egyetértünk! : ) Másrészt meg nem értünk egyet, mert én nem 2007-hez mérek, hanem általában. Persze lehet egy adott éven belül is, igazad van! Meg nem is a sorozatszínvonal a mérvadó nekem, hanem a filmeké. Pl., ha fellapozom 2007-ből… Kara no Kyoukai, az 5 centi, Genius Party (amúgy meg, ha animáció/grafika úgy általában akkor pl. Ghiblik…). Aztán amik meg kiemelkedtek nekem 2007-ben a sorozatok közül, azok nem grafikában tették ezt, pl.: TTGL, Dennou Coil, Mononoke, Kaiji, Shigurui.

      Amúgy meg már U-s lurkolásaim közben is úgy tűnt, hogy sokban különbözik az ízlésünk – így nem lenne meglepetés ha nem értünk egyet dolgokban. Bár egyrészt ezt “ki nem sz@rja le” (mármint különbözők vagyunk… ‘oszt?), másrészt közös metszéspontokat is mindig lehet találni, harmadrészt meg mindenképp respektálom ám, hogy bekukkantottál ezekre a régi emléktöredékeimre is! : )

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

