Shigofumi (Letters from the Departed)

Csatlakozom a pozitív véleményekhez. Valóban lehetett volna jobb a Shigofumi animesorozat (és akár hosszabb is), de nem sok hiányzott hozzá, hogy a nagyon jó körüli billegésből, még feljebb másszon. Összességében meglepett – és nem csak azzal, hogy megríkatott. Ahhoz képest, hogy olyan moe/loli ábrázolással (és szinkronnal, illetve poénokkal) is operál, ami meglehetősen ellenszenves nekem és nem sokra tartom – meglehetősen durva, megrázó, reális cucc lett (részben). Szóval a grafika nem nagy szám, de nagyon sokszor meglepően jól használnak filmes eszközöket, technikákat. Az OP-t személy szerint nem bírtam, de szerintem nem is illett hozzá. Az audió, aláfestőzenék viszonylag egyszerűek voltak és ismétlődőek, de nagyon jól aládolgoztak, megadták a kellő hangualtot. Már az első részétől jó a sorozat, bár nekem a feléig még csak 6-7 pont körül volt. Elég jól megtalálták az egyensúlyt az epizodikus melléksztorik és a kibontakozó főszál között. Bár voltak belső logikai buktatói, de felül lehet emelkedni rajtuk. Amivel engem megleptek (és nem biztos, hogy a legjobb ötlet volt időzítésben, tempóban), hogy már a sorozat fele után csúcspontra vitték a sorozatot, ahol nekem kapásból 8-ra is ugrott rögtön az értékelés – a legjobbak közelébe. Így az utolsó részeire kicsit leszállóág és lendületvesztés jellemezte, ugyanakkor pont itt sikerült könnyeket kicsalnia belőlem és még meglepetéseket is tartogatott. A lezárás kicsit gyorsra sikerült, bár tulajdonképp nagyjából jó lett, csak kicsit továbbgondolós a szájbarágás helyett. Nézette magát a sorozat, nem igazán voltak üresjáratai. Végül egy erős hetessel, nyolc alával zártam – megfejelve egy felkerekítéssel.

A Shinigami no Ballad-ot, amihez hasonlítgatják, nem láttam, de valamennyire mérhető a Letter Bee-hez is, aminél szerintem jobb vagy a Hell Girl-höz is, amitől picit tán lemarad. A lényeg, hogy jól áll az animéknek ez a misztikusos-mégis reálisos-epizódikus-szívfájdítós-fejbekólintós…

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2012.12.20

One thought on “Shigofumi (Letters from the Departed)

  1. You captured some outdnansitg colour on the Acer at the arboretum. There is such variety in the tree forms and leaf shapes. Westonbirt looks like a wonderful place to get some ideas on trees for your garden. Then you just have to be patient as they grow.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

