Neon Genesis Evangelion

Csak, hogy legyen időnkét egy-egy negatív vélemény is:
Már több, mint 3 éve láttam a Neon Genesis Evangeliont és nem pontoztam (olyan 6-7 körül tippelem kb., de már nem emlékszem rá), mert:
– Alap-, mesterműnek, kultsorozatnak hallottam, megnézés után pedig csodálkoztam miért, nekem egyáltalán nem tűnt olyan jónak.
– De ez még az első sorozataim közt volt, csak nemrég ismertem meg az animéket, arra is gondoltam, hogy lehet, hogy az “én készülékemben van a hiba”.

Azóta viszont sokkal nagyobbat csalódtam olyan szintén (többek közt) pszichológiai, dráma kategóriákba sorolt, szintén nagy hype-al rendelkező cuccokban, mint pl. a Death Note vagy Ergo Proxy. Az is mond róla valamit, hogy itt pl. seinennek kategorizált, AniDB meg shounennak írja. Mindenesetre én lehet, hogy “túl öreg voltam hozzá”, nem a megfelelő időben kerültem vele kapcsolatba (korábban már hoztam példának valahol a Zabhegyezőt, ami anno nagy kedvencem volt, de évek elteltével újraolvasva már nem hozta azt a katarzist). [Bár az is igaz, hogy van sok shounen, sőt kodomo is ami meg bejön…] Szóval emlékeim szerint ez nekem olyan összedobált, mindent bele “pszichológiai-drámai-csajos-mechás fanservice” cuccnak tűnt. Volt benne egy pár dolog, amit szerettem, de összességében nem tetszett, meg hosszúnak is éreztem. Az is kicsit túlzás, amit pl. a Wikipédián műveltek vele, hosszú oldalakon keresztül “látnak bele olyanokat – ami (szerintem) nincs benne”.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.01.31

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

