Sousei no Aquarion

Első benyomás: az Aquarion animesorozatnak “nincs egy önálló gondolata sem”. Vagyis NGE, Getter Robo (később Macross, Gundam) és egyéb mechák “újrahasznosítása”, ahogy már előttem is írták többen. Ugyanakkor látványos (CG is egész jó, nagyon szép és hangulatos a színhasználat, egyedi, sőt meglepően művészi időnként) és szórakoztató. Kisebb részben használnak rotoscoping-technikát is (látom a mostani szezonban ez téma volt az Aku no Hana miatt), ami itt mutatósra sikerült. A BGM is jól támogat, kellemes – ha külön hallgatva érdekes mód nem is fogott meg előzetesen. De az agyat és a kritikai érzéket célszerű kikapcsolni hozzá. “Mindent bele” tipusú katyvasz cucc. Így a marcona über-shounentől a pszichológián és elvonton át a térdlerökős ecchi-ig, bishounenekig és shounen ai-fantáziáig mindent felölel.

Nekem nincs eredetiség-fétisem!:D Szerintem egy utód lehet jobb, mint az ős. Egyébként csak az első harmadot éreztem jónak (7), a fele előtt már kezdett nálam hanyatlani kissé (6), a második felében pedig egyre több lett a bántó hülyesége, így nálam átlag körülire (5) csökkent, de a jobb, nézhetőbb fajtából. Az NGE-nek megvolt az a hátránya ezzel a művel (meg sok mással, amit mostanában nézek) szemben nálam, hogy még nagyon az “animés-karrierem” elején láttam (nem is igen emlékszem már rá, a mai napig sincs pontszerű értékelése nálam, csak később kezdtem el értékelgetni, de tény, hogy nem voltam tőle elájulva, egyes dolgai nagyon bejöttek, de erős túlzásnak éreztem a körülötte kialakult erőltetetten belemagyarázós, elfogult kultuszt): akkor még ugyan egy csomó minden nagyon izgalmas és lenyűgöző volt számomra, de egyes dolgok jobban is zavartak, pl. az ecchi. De sorozatokat sem néztem sosem korábban (úgy értem egyhuzamban végig, de amúgy sem nagyon) és 26 rész akkor még a nagyon hosszúak közé tartozott nálam – hátrányára.

A sorozat második felének epizódikus témái között merülnek fel egész érdekesek is, így pl. a eszek/megesznek-felfaljuk a világot vagy a pszichodrámás szerepjáték (aka cosplay) – viszont sajnos csak felületesen, poénosan nyúlnak hozzájuk. Az utolsó harmadában komolynak és drámainak próbált látszani, ami szerintem unalmasra és átlag alattira sikeredett. Összesítve: ígéretes kezdés után erős visszaesés és botrányosan átlag-gagyi végjáték. Öt alá tízből. Viszont a részben egyedi, avantgárd, de amúgy is szép látvány, meg a dögös CG mechák miatt szerintem muszáj lesz majd az EVOL-ba is belelesnem.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.06.30

Vélemény, hozzászólás?

