Taneyamagahara no Yoru

Nemrég néztem meg, de már régóta tervezettjeim közt volt. Kicsit szkeptikusan kezdtem neki a Night of Taneyamagahara animének (magyarul untam, mint Ricz, meg nem éreztem, hogy kezdeni tudnak vele valamit), de menet közben elvarázsolt. A végére meg olyan gyönyörűséges lett, hogy némi örömkönnyeket is elmorzsoltam miatta. AniDB szerint a weighted rating-je (‘a mi?) 2.67 !!!, ami jól mutatja, hogy tényleg nem való mindenkinek! Viszont, akiknek bejöttek a ga-nimék (ez még talán azoknál is lassabb és kevesebb képpel dolgozik) és/vagy Ghibli fanatikusok és/vagy Miyazawa Kenji műveiért vannak oda azoknak “kötelező” ez a rövid (én is csak azért nem néztem eddig, mert elkerülte a figyelmemet, hogy van már hozzá angol felirat). Ja igen: azoknak is ajánlható, akik már úgy vélik, hogy hallás után elég jól értik a japánt, ugyanis az anime különlegessége még az is, hogy olyan dialektusban beszélik, hogy még a japánoknak is feliratozták a japán szinkront japánul! (a pillanatképeket nyilván nem javaslom nagyon alaposan nézegetni, azoknak, akik meg is néznék, mert nem is sokkal több képpel dolgozik az anime… )
Egyébként kell némi vallás iránti megértés, beleélés, tolerancia is hozzá: kicsit olyan az anime, mint egy buddhista meditáció… Kétségkívül rétegmű, de szerintem érdemes “megküzdeni vele”, vagyis inkább engedni, hogy átmosson.

Bejegyzés és pillanatképek eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, kb. 2012.06.hó

 

Vélemény, hozzászólás?

