Tenkuu no Escaflowne

Nos igen: megnövelt szerencse kellett hozzá a The Vision Escaflowne c. animesorozatban, hogy ezekkel a cyranói orrokkal ne nyársalják fel egymást a szereplők csókolózás közben… Mindent leírtak előttem róla. Szerintem: nagyon jó sorozat, kellemes szórakozás, érdemes megnézni. Mindamellett vannak hibái minden téren és túl sokat sem szabad tőle várni, csak hagyni, hogy sodorjon. Már Szotyi84 is jól öszefoglalta a lényeget az ismertető 3. bekezdésében. A műfajok nagy turmixa, kicsit inkább a női nézőseregre optimalizálva. Nekem a látványvilág is sokszor nagyon tetszett, viszont zeneileg a sorozat első harmada-fele inkább gyenge volt, csak később lettek meghatározók a betétdalok (az OST-okon is vannak nagyon átlagos szerzemények, viszont néhány gyönyörűség is – válogatáslemezért kiált). Az OP/ED nekem túl populáris, illetve a sorozat shoujo jellege itt hatványozottan domborodik – nem rajongtam értük. Szerintem fantasztikusan erősen kezdett, kb. az első 3 rész rettenentő izgalmas, de elkövették azt a hibát, hogy itt már szinte minden titkot fel is fednek. Innetől a sorozat közepéig (hátrányára) kicsit belassult nekem a cucc, de a tizenvalahanyadik részektől ismét kapunk némi újdonságokat és stílusváltást, pörgést. A vége felé kissé megint lassabb, erkölcsi, érzelmi, filozófiai sík felé terelik, de túl mélyre nem ásnak. Inkább ajánlanám a megnézését, mint a mellőzését.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2011.06.12

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

