Vampire Sensou (Vampire Wars)

Csalódtam az 1990-es Vampire Wars anime ovában – pozitívan. Azért néztem meg, mert rossznak hírlett, de nem annyira rossz.

Sőt az első fele teljesen korrekt kis 80-as évekbeli akció-zsánerfilm. Egész jó grafikai-, zenei, szinkron- és hangeffektbeli megoldásokkal.

Persze a régi B-kat. akciófilmek összes kliséjével és semmi kiemelkedővel vagy eredetivel. Meg csak ízelítő a folytatásos regényalapú cuccához. Szóval nem jó, de nem is rossz. Átlagosan kellemes szórakoztatás, már annak, aki vevő erre a fajtára. Én jókat kuncogtam a macsóságain, sőt izgalmasnak is mondanám esetenként, illetve egyes képi megoldásait (a tipikus detektív-sztoris, film noiros megoldásokat, pl. a reluxás árnyékvetéses- vagy a nagyvárosi ablakban tükröződős jelenteket) kifejezetten élveztem. A végjátékban a sztoricsavarások bántó hülyeségei valóban túlzottan elszaporodnak, de én képes voltam nagyvonalúan legyinteni ezekre is. Megjegyzem rengeteg mai animében is jelen van ugyanennyi gagyiság, mint itt – csak kissé máshogy.

Sosem gondoltam volna, hogy örülök majd, hogy láttam – de ez lett a vége. Hat alával zártam tízből. Ajánlani viszont én sem tudom. De ha belebotlik valaki, akkor annyira nem kell tőle ódzkodni – ahogy persze sokat várni sem.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.10.21

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

