Yami Shibai

A 2013-as, rövid részekből álló Yami Shibai animesorozat nagyon jó volt – élveztem, úgy repült vele az idő, hogy közben néha meg-megállt (a szívverésemmel, meg a levegővételemmel együtt). A horroros, parás animék között mindenképp említést érdemel és továbbajánlandó! Ahogy irtis írta, a képi megoldásokat szokni kell kicsit, de itt helyén van a dolog és működik. A hangulat, a szinkronok, az effektek, zenék kitűnőek. A rövid kis fel- és levezető nagyon eltalált. Csak annyival árnyalnám a képet, hogy bár minden része jó, de ezen belül vannak kicsit kevésbé frankók is.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.10.23

Reklámok

4 thoughts on “Yami Shibai

  1. Nagyon frappáns kis sorozat, az okossága abban van szerintem, hogy rövidek a részek, és tényleg egyetlen nagy ijesztésre vannak kihegyezve. Így pedig véletlenül sem tud ellaposodni, feltéve persze, ha ötletes az adott rész. Mert sajnos ez a nagy gyenge pontja, hogy nagyon hullámzó a részek színvonala, főleg a második évadban.

    Sokat találkozni azzal a véleménnyel, hogy a japánokhoz kell fordulni ötletért a horror témában. Ezzel egyrészt egyetértek, másrészt viszont én úgy látom, hogy ez csak a pszichológiai nyomású, vagy társadalomkritikai műveikre igaz. Legalábbis az animéiket ilyennek látom, tehát hogy néha túl ideologikusak. Nem az az ösztönös, “tiszta” horror, ahogyan én igazán kedvelem. 🙂 Viszont ez a sorozat ebbe az utóbbi kategóriába esik, ami megint csak a rövidségével magyarázható. Egy szó mint száz: tényleg erősen ajánlható megnézésre! 🙂

    Kedvelés

    • MAL-on láttam, hogy nemrég nézted. És én is a második évadot… ami számomra elég nagy csalódás az első évad után. Sajnos az első évaddal szemben egyáltalán nem tudnék ilyen jókat mondani erről – én nem is hullámzónak mondanám, hanem egy komplett hullámvölgynek, egyetlen árva hullámhegy nélkül. Azért meg lehetett nézni, de ezt már nem ajánlanám.

      Horror és japán horror témában sem vagyok otthon eléggé, de az animék terén túl kicsi a választék, gyenge a felhozatal – ezt sokan mondják. A japán horrorfilmekkel való ismerkedés meg még előttem áll. A horror mangákba viszont beleszerettem – és pont a társadalomkritika, a pszichológia, meg a szürrealitás és abszurd, a szabadon szárnyaló képzelet miatt.

      Kedvelés

      • Az a helyzet, hogy én az első évadot nem olyan régen láttam, mikor már ment ez a második csak akkor. Így pedig valamelyest összefolytak nálam. De igen, valószínűleg ha a második évadot nézem először végig, akkor nem lenne ilyen jó véleményem nekem sem a folytatásról külön.

        Én egy időben nagy rajongója voltam a horror műfajnak. Sajnos tény, hogy egy lesajnált téma, sosem lesz olyan elismert. Illetve azt tapasztaltam, hogy azokból lett igazán klasszikus, amelyek ezt a társadalomkritikát, pszichológiát működtették, vagy csak sikeresen beléjük magyarázták. Amit megértek, mert tényleg tök jó dolgok sülnek ki belőle, de elgondolkodtam, hogy akkor valójában csak ezért, és nem is a horrorért nézték meg őket az emberek.

        Például George A. Romero 1978-as Holtak hajnala című zombi-apokalipszis filmjébe a fogyasztói társadalom kritikája jelenik meg (plázába menekülnek az emberek és a zombik azt ostromolják benne), illetve arra mutat rá, hogy az emberek már-már élvezettel ölik a élőholtakat, tehát a valódi gonosz az ember. De(!) ha ezt leszedjük róla, akkor mint horror nem valami nagy durranás. Viszont Carpenter 1982-es The Thing-je egyszerűen csak horror. Nem kell és nem is lehet belelátni semmit, és mégis működik, szerintem. 🙂

        Kedvelés

      • Én meg a nem japán horrort is alig ismerem, igazából nem szerettem, nem néztem, nem érdekelt. Idegekkel sem bírtam, meg erkölcsileg sem – legalábbis ezt gondoltam. Persze érthető, hogy egy “egyszerű, szikár horror” is miért tud működni: sokan hajszolják sokféleképp az adrenalint, ez is egy hatásos módja lehet! 🙂

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

